Vergunningen omtrent een houtatelier in woongebied? (België)

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Een aantal zaken in België omtrent wonen zijn een stuk makkelijker dan in Nederland.
Dat zie je al als je het land binnenrijdt want er staan vaak allerlei verschillende huizen naast elkaar terwijl in Nederland alles strak geregeld is.
Dus ik heb 't idee dat in België het niet zo nauw komt.
Kan me ook wel voorstellen dat je eerst rustig een beetje op gang wilt komen en als het grotere vormen aanneemt dat je dan vanzelf wel naar een meer bedrijfsmatige ruimte gaat zoeken.
Je kan ook ervoor zorgen dat de dingen die echt lawaai maken zoals de zaagtafel en schaafbank dat je dat een beetje binnen een bepaald tijdvenster houdt zodat het ook voor de buren een beetje prettig blijft.
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Ik heb geen ervaring met de regels in Belgie. Maar de tips om overlast te beperken zijn overal hetzelfde: isoleer het gebouw tegen geluid en overleg van te voren met de buren.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Hangt ook af van verkavelingsvoorschriften. Bij ons staat duidelijk in de verkavelingsakte dat er geen enkele commerciële activiteit kan uitgeoefend worden. Notaris heeft ons destijds erop gewezen dat een bijberoep uitoefenen op ons adres niet mogelijk is.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Dat probleem is hier niet, naast mij is een dokterspraktijk, een beetje verder een schilder, iemand die nagels verzorgt, ..

Ondertussen ook bij stedenbouw gaan vragen, maar er zijn geen vergunningen nodig voor wat ik doe. Dus da's al geregeld :)

En met de buren zijn we stelselmatig aan het praten. Komt goed!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.