Salontafel van kersenhout

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
De meeste mensen nemen kersenhout vanwege de mooie kleur en tekening en dan is het eboniseren eigenlijk zonde.
Perenhout werd vroeger vaak geeboniseerd vanwege de dichte nerf zodat het goed in de buurt van ebben kon komen.
Ik heb kersen met goede olie als ook met watergedragen zijdeglans lak afgewerkt.
Olie vind ik zelf erg mooi zeker bij kersen.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Bedankt voor de reacties. En ik ga inderdaad voor danish oil, omdat de hardwaxolie mij iets te mat was en de kleur niet echt naar voren kwam.
Is danish oil voldoende als je 4 a 5 lagen opbrengt als afwerking voor een salontafel? Of moet er nog iets als laatste laag overheen. Van de Osmo hardwax weet ik dat deze heel goed waterproof is.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Vorige week geen foto's gemaakt, omdat ik wederom zwaluwstaarten aan het maken was, dus had weinig zin.
Afgelopen weekend de nesten gemaakt van de twee zijpanelen die aan de onderste ligger zijn verbonden.

IMG_3470.jpg

IMG_3471.jpg

IMG_3473.jpg

IMG_3474.jpg

Kant 'A' pastte in 1 keer en kant 'B' had een keertje overtuiging nodig. Nu rest nog het opschonen van de bovenste ligger en het maken van de bijbehorende nesten.
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Ik heb via dit forum een aantal beitels overgenomen van iemand, waar ik erg blij mee ben. Maar dit zijn de beroemde Aldi beitels. Het kan aan mij liggen, maar ik vind ze toch wel heel snel bot worden. Weet niet of dit aan mij ligt, aan mijn slijpbekwaamheid of aan de beitels, Ik denk dat het tijd wordt voor een mooi eenzelfde setje beitels van de veelbesproken Stanley Sweetheart serie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.