vraag over Festool Vs 600

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi Allemaal,

Ik heb onlangs een vs 600 met bijna alle sjablonen op de kop getikt en bij de gamma een stuk afvalhout gehaald om blinde zwaluwstaart verbinding te gaan proberen te maken. Rare is (heb handleiding meermaals doorgelezen) dat de verbinding niet mooi strak wordt. Ik gebruik bij het sz 14 sjaboon de frees 14.3 mm 13mm diep 10 graden. Echter blijft de verbinding losjes (zit nu op 13 mm diepte) en de verbinding steekt ook te diep in. Is er iemand in de buurt van Leiden die bereid is mij te helpen. Ik ben nogal autodidact en moet het hoofdzakelijk van afkijken hebben :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Frees zit niet op de goede diepte. Je moet altijd wat proberen. In verschillende houtsoorten krijg je ook altijd verschillende afstelhoogten voor de frees.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Ik zit al bijna op de maximale diepte, ik heb het sjabloon ook helemaal naar voren ingesteld maar nog houd ik een behoorlijke rand over. Het sjabloon zit er goed stevig ingedrukt. Na elke keer frezen controleer ik en onthoud de diepte etc. Kwestie van heel veel afvalhout gebruiken denk ik :)
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Dat had ik al begrepen, ik had hier 4 kopieerringen bij die ik verkocht heb aan een klusbedrijf in Alpen a/d Rijn en deze heeft me ook veel tips gegeven. Ook wat ik kan aanschaffen om altijd dezelfde diepte te hebben etc. Echter staat de sz14 nu op zijn uiterste + stand en nog steeds gaat de frees er te diep in. Dus ik hou hout over, kun je eraf schaven maar heb het over circa 3mm en niet .3... dus erg veel. Ik ga eens een ander sjabloon proberen ben ff klaar met zwaluwstaarten (behalve met mooi weer in de lucht )
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden