Kinderkeukentje

P

Pel

Guest
Kinderkeukentje gemaakt van grenen timmerpaneel, ovendeurtje is van plexiglas, de zijschotten en het raamwerk aan de voorkant is van vurenhout. Dit is in donkereiken gebeitst en 3 x met parketlak gestreken. De rug en het blad met de deurtjes grenenhout heb ik 4 x met parketlak gestreken. Het geheel is demontabel d.m.v. 4 slotbouten M8 en schroeven, de achterwand van triplex zit er nu niet in omdat ik het provisorisch vast gezet heb, de bodem is van 9 mm multiplex. De laatjes van het ladeblokje is gemaakt van afzelia plankjes gekocht van mede forumlid Avos, het blokje zelf is van een restje timmerpaneel, immers alles opgebruiken is mijn motto:). De spoelbak met een kook gedeelte en nog wat accessoires heb ik op deze site besteld https://www.speelgoedwhinkel.nl/lit...9ShXRjzsyBSWFpw5ov5ZWcHQ0wjr6LBjuyBoCVrbw_wcB Mochten er vragen zijn dan lees ik het wel.

Groet Pel.

Kinderkeukentje 1.jpg

Kinderkeukentje 2.jpg

Kinderkeukentje 4.jpg
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
LOL, 't is niet de eerste keer dat die Little Tikes spoelbak op dit forum wordt verwerkt :)

Jij hebt het wel aangedurfd om de rode bak niet te ondersteunen, zie ik. Ik had maar schrik, wanneer de princesjes (m/v) op dat pompje gaan lorren, dat de rode bak door vervorming uit de zwarte 'dekplaat' plopt.

Enfin ja, er is wel meer waar ik schrik van heb. Als ze gaat autorijden bvb. Misschien die Aventador toch maar es herbekijken… weet er misschien nog iemand een Axiammetje in occasie staan?

Mooie keuken trouwens. Tof om te zien dat je met kleurbeits het 'gewone' vuren toch aardig wat karakter kunt mee geven.
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
De rode bak draagt 1 cm op het blad die druk je er niet zomaar uit, ik heb hem exact uitgezaagd past precies.

Groet Pel.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Hoi Pel, dat ziet er leuk uit! Leuk om te zien da tje ook zelf lekker doorklust tussen het reageren door :)
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Mooi keukentje, Pel.
Ik heb wel het idee dat je veel beter in de werkplaats thuis bent dan in de keuken :p. De vaat doen over de dampende pannen heen, daar worden keukenprins(es)jes niet blij van.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Fijn dat je zelf ook nog aan klussen toe komt. En met zó'n resultaat. Mooi. Overigens: opgebruiken van allerhande restjes spreekt mij ook aan.
Vragen? Ja eigenlijk wel. Heb je van een tekening gewerkt? En als er detailfoto's (van het proces) zouden kunnen komen..
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Hé Pel, mooi keukentje heb je gemaakt. Ik zou alleen niet die standaard rechts met (keuken)gereedschap erbij leveren. Die gutsen moet je vast niet als spatels gaan zien.
 
P

Pel

Guest
Bedankt voor de leuke reacties, @Spaander, het keukentje gaat nog een tijdje in opslag bij mijn zwager de opa van het kind, het is de bedoeling om het met Sinterklaas of verjaardag te geven. @Pieter, de spatels die in de carrousel standaard hangen zijn levens gevaarlijk in kinderhandjes:D Krijg de foto niet weg hoe werkt dit?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Fijn dat je zelf ook nog aan klussen toe komt. En met zó'n resultaat. Mooi. Overigens: opgebruiken van allerhande restjes spreekt mij ook aan.
Vragen? Ja eigenlijk wel. Heb je van een tekening gewerkt? En als er detailfoto's (van het proces) zouden kunnen komen..

@Hubert, ik heb gewoon een schetsje gemaakt, en de maten zo'n beetje gegokt, eigenlijk van kinder hoogtes uitgegaan. Het is 50 cm blad hoogte, 90 cm lang, en met de rug is het 90 cm hoog, de breedte is 48 cm.

Groet Pel.
Keukentje Nikki jpech.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
dat is een leuk keukentje geworden Pel! Aanzienlijk beter dan dat plastic spul dat je in de winkel koopt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.