Van boom tot tuin tafel

Capricorn

Actieve deelnemer
5 apr 2016
151
0
Groningen.
bij het tafelblad heeft hij het over dat de ringen een U naar boven moeten vormen zodat de planken niet krom trekken oftewel bol maar trekken ze nu niet krom in een U vorm?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik snap het denk ik wel: als de ringen een U vormen, krijg je een bolle plank, maar doordat er een schroef in het midden zit, en de zijkanten van je plank niet naar beneden kunnen doordat er een houten lat onder zit, valt de kromming goed mee. Het omgekeerde is veel erger: als de hartkant naar beneden ligt, krijg je een holle plank, en de zijkanten van je plank kunnen dus ongehinderd naar boven komen.
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Erg mooi! Ik dacht even in een split second dat hij voor de schroeven een elektrische tol zou gaan gebruiken, maar nee.
 
P

Pel

Guest
De man gebruikt een pennenschaaf, ik vraag mij af of die nog ergens te koop zijn?

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Gaaf, hou wel van die stijl
Vraag me wel af, gaan die planken niet doorhangen, in de lengte is er geen enkele ondersteuning
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.