Lades maken onder massief eiken blad (bevestigingswijze)

BjornGerling

Actieve deelnemer
10 aug 2016
45
0
Beste Mensen,


Ben op dit moment een salontafel aan het maken van 1600x1000 met 50mm dik massief eiken geborsteld blad, en stalen poten. Nu moet ik hier 2 lades onder zien te maken en nu vroeg ik mij af wat nou de besten en makkelijkste/snelste manier is zonder dat ik het zo maak dat de tafel er niet door kan werken. Hout is netjes KD en daar maak ik me verder niet zo druk om.... gaat me echt om hoe ik de lades onder het blad ga bevestigen. Gewoon domweg een ladebak maken en die dan kops verlijmen dmv lamellos onder het blad?

De poten zijn van staal, dus kan niet daar een regel aanmaken, bevestiging moet echt onder aan het blad.


Even snel een idee uitgetekend..... Hoor graag jullie tips en opmerkingen!

tafellade.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Dan zou je met deze oplossing van Häfele kunnen proberen te werken en de rail aan de bovenkant van de lade bevestigen. Kijk dan even naar de zg. Shelf-mounting optie!

Fons
 
Laatst bewerkt:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
natuurlijk kan je wel een regel vastmaken ( aan staal kan je prima een lipje lassen om dit voor elkaar te krijgen)
maar een bak onder tegen het blad schroeven met een paar houtdraadbouten in een slobgat kan uiteraard ook.
 

BjornGerling

Actieve deelnemer
10 aug 2016
45
0
natuurlijk kan je wel een regel vastmaken ( aan staal kan je prima een lipje lassen om dit voor elkaar te krijgen)
maar een bak onder tegen het blad schroeven met een paar houtdraadbouten in een slobgat kan uiteraard ook.

Normaliter bedenkt men eerst de bevestiging alvorens spullen te laten coaten.... Bij de poten was een beetje haast dus vandaar dat ze al gepoedercoat zijn en ik er niks meer aan kan/wil doen ;)



Verder bedankt, ga denk ik voor de regel met slobgaten, was mn eerste keus maar wou het toch even 'bevestigd" hebben ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.