Afkortzaag hitachi

Sj.

Nieuw lid
21 feb 2017
7
0
Goedemiddag allemaal,


Sorry dat ik nog een topic over afkortzagen start ik als beginnend forumlid weet niet of dat mag maar ik wilde wel even wat van jullie mening horen.

Ik vraag me af waarom ik niemand hoor over Hitachi afkortzagen.

Ik ben nog redelijk nieuw op dit forum en gebruik het meer om te lezen dan om dingen te schrijven.
Ik heb vorige week een Hitachi C8FSE met onderstel besteld. Waarom hoor ik eigenlijk niemand over hitachi zagen? Mijn as schoonvader heeft al jaren een eigen timmerbedrijfje en gebruikt zijn afkortzaag van hitachi al jaren.
Mijn zwager heeft kortgeleden ook de hitachi met onderstel gekocht en hem bevalt het prima.

De zaag weegt niet meer dan 14 kilo, kan meer aan dan een metabo kgs254 en is lekker compact.
Daarnaast is het onderstel enorm degelijk en sterk. en wat ook wel belangrijk is het oogt ook mooi.

De prijs is ook in orde daar doe je jezelf ook geen pijn mee, helemaal zonder btw en toen mijn verkoper ook nog eens de verkeerde prijs doorgaf kreeg ik ook 100 euro korting geen straf;)


maar heb ik dan wel een goede koop gedaan in jullie ogen?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Je ziet simpelweg niet zo vaak Hitachi-machines in de gangbare gereedschapwinkels. Of bouwmarkt. Vaak is de oorzaak vrij simpel. In een winkel wil je minstens drie prijscategorieën hebben & dat zijn dan vaak drie, vier merken. Als je die bij één leverancier betrekt, levert dat flink inkoopvoordeel op. De grote producenten werken namelijk op die manier: incidentele gebruiker, gewone consument en die welke zichzelf wat hoger inschat (de prosumer).

Hitachi hoort volgens mij niet bij een van die grote conglomeraten. Zoals al vermeld zijn hun spullen ok (heb een pinnailer die prima is) -- en je ziet ze wel eens op YT voorbij komen; John Heisz heeft een Hitachi afkortzaag.
 

Sj.

Nieuw lid
21 feb 2017
7
0
Vermoedelijk heeft het merk de verkeerde kleur:p Is wel jammer omdat het inderdaad zeer goede en sterke machines zijn voor hun prijs.


Ja misschien wel;) maar voor de afkortzaag vind ik het wel meevallen
En het onderstel is ook mooi.

Maar het gaat om de machines en die zijn wel goed gelukkig

C8FSE-WAS-met-standaard-712650.jpg
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Op een ander forum zijn de bovenfrezen verguist omdat ze zouden zijn ontworpen door een sportschoenenontwerper met teveel Redbull op. Tsja, daar kun je wat van vinden natuurlijk. Over het algemeen is het goed gereedschap, en in meerdere kwaliteiten, maar het is niet zo doordacht en compleet als andere merken. Met de stofafzuiging hebben ze de boot gemist, en ook eventuele accesoires zijn slecht te vinden en slecht verkrijgbaar. Tel daar de minder grote hoeveelheid dealers bij op, en je bent niet meer de populairste van de klas.

Een slijper of een afkortzaag is eigenlijk altijd wel goed, maar een schuurmachine of bovenfrees zou ik toch over twijfelen.

Met de accumachines heb ik geen ervaring en ook niet met de service, wellicht kunnen anderen daar wat over zeggen.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Zeker wel goede kwaliteits/professioneel gereedschap.
Het meeste hier is Hitachi, zowel 3 accuboormachine's als een M12v Bovenfrees, een Elektrische schaaf, als ook haakse slijpers, groot en klein... en zo nog meer.
Ook jaren een C10F afkortzaag gehad, tot iemand hier kwam en er een goed bod op deed, en ik zo stom was dat ik hem verkocht heb. Heb er nog altijd spijt van!
Nu heb ik een Metabo afkortzaagje, een die eigenlijk onder de categorie hobbytroep valt...
Ik heb zelfs nog mijn allereerste snoerloze boormachine van 7.2v nog. Alleen de batterijen daarvoor worden moeilijker verkrijgbaar.
Tot nu toe nog nooit iets kapot gehad!
Alles hier volop verkrijgbaar bij de groothandels in de buurt en diverse bouwmarkten.
Alle onderdelen ervoor zijn ook los te bestellen bij Kruis incl. de tekeningen en extra accesoires: https://www.kruis.nl/onderdelen/hitachi/
Ook op het werk bij ons(materieeldienst van een grote wegenbouwaannemer) is het grootste gedeelte Hitachi electr. handgereedschap, en daar wordt het pas echt hele dagen gebruikt en misbruikt!
 

Bijlagen

  • Bor_Obeng_Baterai___Cordless_Driver_Drill_Hitachi_DN10D_Berm.jpg
    Bor_Obeng_Baterai___Cordless_Driver_Drill_Hitachi_DN10D_Berm.jpg
    8 KB · Weergaven: 276

Sj.

Nieuw lid
21 feb 2017
7
0
Dat onderstel zou ik ook wel willen hebben, maar vind ik helaas te stevig van prijs.

ja dat klopt maar ik was voor het hele set 450 kwijt. in vergelijking de losse zaag is 369 euro.
Een los onderstel kopen zou ik nooit doen dat is veel te veel geld in verhouding.
 

Sj.

Nieuw lid
21 feb 2017
7
0
Bedankt voor al jullie reacties mensen,
Ik hoop dat mijn zaag een goede afzuiging heeft en dat hij goed functioneert maar als ik het zo hoor moet dat wel goed komen.
ik krijg hem vandaag binnen en ben benieuwd
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
....
Ik heb zelfs nog mijn allereerste snoerloze boormachine van 7.2v nog. Alleen de batterijen daarvoor worden moeilijker verkrijgbaar.
......

Eric,
ik breng mijn defecte batterijen naar een hersteldienst in peer en ben hier zeer tevreden over, mede omdat de prijs ong 1/3-de is van een nieuwe originele en de kwaliteit prima is.
(uiteindelijk heeft mijn Hilti machine het begeven en heb ik een nieuwe gekocht)

Zonder reclame te maken : http://www.batterypackservice.be/

Groetjes
Jos
 
Laatst bewerkt:

kolossus

Nieuw lid
31 jan 2016
11
0
Hier ook 2 accutollen en een bovenfrees van Hitachi. Ik zou zo nog veel meer kopen wat het is heel degelijk spul. Prijzen zijn daarnaast enorm laag, zeker als je een beetje rondkijkt. Amazon.de bijvoorbeeld, daar vond ik laatst een Hitachi bovenfrees voor 130 euro, die wordt in NL voor 230-260 verkocht. Het is opvallend hoe duur gereedschap hier is.
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Eric,
ik breng mijn defecte batterijen naar een hersteldienst in peer en ben hier zeer tevreden over, mede omdat de prijs ong 1/3-de is van een nieuwe originele en de kwaliteit prima is.
(uiteindelijk heeft mijn Hilti machine het begeven en heb ik een nieuwe gekocht)

Zonder reclame te maken : http://www.batterypackservice.be/

Groetjes
Jos

Hey Jos, Mooie tip...
Ga ik bekijken!
Bedankt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.