Basis ( Hoognodig als ik zo rondkijk op het forum waar de merken je om de oren......)

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Het komt inderdaad erg romantisch over. Het wekt bij mij een verlangen op naar zo een leven, maar de werkelijkheid zal toch wel keihard werken zijn. Zware fysieke arbeid om tot resultaat te komen.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Het komt inderdaad erg romantisch over. Het wekt bij mij een verlangen op naar zo een leven, maar de werkelijkheid zal toch wel keihard werken zijn. Zware fysieke arbeid om tot resultaat te komen.

Zeker waar, dat keihard werken. Vooral door de "Leerling". Maar die babbeltjes van die mannen en die trage pas bij het lopen herken ik wel uit Zwitserland. Daar is wel echt een trager tempo van leven, heel aangenaam. Ik ben altijd de halve vakantie aan het afkicken en als ik dan eindelijk tot rust ben gekomen moet ik weer naar huis...

De film is zwaar geromantiseerd en ook geacteerd, ik vind het wel grappig. Heel erg conservatief en traditioneel, maar dat heb je vaak met mensen die zo'n film maken.

Waar het mij om ging is dat de film heel mooi de essentie van de handelingen toont. Bijna al het gereedschap dat er in de film voorkomt is ooit door een vakman zelf gemaakt. Ze werken niet grof maar efficiënt, precies genoeg voor de handeling.

Het is voor een beginnend houtbewerker een mooi overzicht van de gereedschappen en handelingen. Die bijtel word ook scherp als je hem uit de hand tegen een onregelmatige grove zandsteen hout en mooi afwet, je kan de braam voelen op zo'n harde oliesteen.

Het is gewoon eigenlijk allemaal heel simpel, laten we daar gewoon van genieten
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ach, waarom genieten we met zijn allen niet wat meer van het trage leven. Tijdens mijn verlof blijf ik gewoon drie weken thuis. Op mijn dooie gemak wat klusjes doen en thuis rond lummelen. Heerlijk!
Het is een film, geacteerd? Tot op zekere hoogte, want dit vakmanschap moet je toch kunnen. Improviseren en nadoen zal toch niet lukken, dan ben je zo een lichaamsdeel kwijt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.