Ook even voorstellen

Tetta

Nieuw lid
30 apr 2017
10
0
Hallo allemaal!

Mijn naam is Stephanie, 29 jaar kom uit limburg en ik ben nieuw!

Zoals vele van jullie zat ik al in mijn kleuterjaren bovenop de werkbank mijn vader op de vingers te kijken. Zowel mijn vader als mijn opa hebben altijd heel veel met hout gewerkt alleen dan vooral voor buiten. Denk aan tuinhuisjes, overkappingen, tuin tafels etc. Na mijn middelbare school ben ik naar een opendag geweest voor een opleiding houtbewerking/meubelmaker in Nederland maar de leraar hier heeft me een beetje tegengewerkt. Als vrouw zijnde zou ik toch geen leerplan vinden wist hij uit ervaring dus ik kon er beter niet aan beginnen....

Nadat mijn eerste kind geboren is kwam ik een folder tegen over een avondopleiding in België en heb eindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken. Inmiddels heb ik nog een kind gekregen en stond ik op school zelfs met mijn dikke buik aan de machines! Dát geeft pas bekijks vrouw zijn én zwanger haha.
Ik zit nu in het vijfde jaar van de opleiding en ben sinds 2.5 jaar ook in de leer bij een meubelmaker. Ik ben benieuwd of hier meer vrouwen zitten!!!
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Welkom Stephanie !

Je verhaal bevestigt - helaas - hetgeen je in de praktijk nog té vaak tegenkomt: "...maar je bent een vrouw; dat gaat niks worden."
Wat geweldig om te lezen dat je je daardoor niet van de wijs hebt laten brengen en je hart gevolgd bent!!!

Welkom op het forum. Er zijn zeker meer vrouwen hier, maar het totaal aantal vrouwen zal relatief erg klein zijn.
Ik weet niet of je hier al langer aan het neuzen bent alvorens je aan te melden, maar je zult merken dat je hier echt on-ge-lofe-lijk
veel kennis en ervaring vindt. Geen vraag te gek of je krijgt een serieus aantal reacties.

Hopelijk mogen we snel wat van je werk bewonderen !
 

Tetta

Nieuw lid
30 apr 2017
10
0
Dankjewel ekko. Ik heb dit forum pas gisteren ontdekt dus ik ben nog volop aan het rondneuzen!
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Welkom op het forum, zijn ook vrouwen te vinden, maar verder maakt ons dat niet veel uit. Ieder doet hier naar eigen vermogen mee en wordt zo goed mogelijk geholpen.

Fons
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Welkom op dit forum, landgenoot.

Gelukkig hebben we zo geen forum in België: iedereen en alle kennis zit dus samen op dit groot super forum. En zo is het goed.


groeten
Ornament

http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

Tetta

Nieuw lid
30 apr 2017
10
0
Ornament ik kom uit Nederlands Limburg. Maar de opleiding volgen ik wel in België!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.