Welke rolnageltacker??

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Hallo allemaal,

Met een maand of twee wil ik toch begonnen zijn met de bouw van mijn schuur/werkplaats (zal in een ander topic komen). Om alles aan elkaar vast te maken (houtskelet, vloerplaten, wandbeplating en gevelbeplating) wil ik vanwege de snelheid een tacker kopen en vanwege de verschillende taken specifiek een rolnageltacker. Omdat ik hier geen kapitalen aan wil uitgeven heb ik momenteel de volgende twee tackers op het oog, iemand toevallig ervaring met één van beide, of beide apparaten?

Ze lijken mij aardig hetzelfde en ik vraag me dan ook af of er nog een voordeel zit om voor de een of de ander te kopen (wellicht waarde als tweedehands?)

Het gaat tussen een Prebena 7F-CNW90 en een Stanley Bostitch N89C.

Groet,

Joris
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Hoe je ben je tot deze selectie gekomen? Als ik het goed heb, is de aanslaghoek van de Prebena 0/90 graden en die van de Stanley 15 graden. Voor de werkzaamheden die jij beschrijft wordt vaker een schuine (dus als de Stanley) gebruikt, omdat je daar beter mee in hoeken kunt.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
De selectie is op prijstechnisch gebied gebaseerd en het feit dat ik geen merkloos ding wil in verband met eventuele onderdelen.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik heb nog even zitten kijken, volgens mij hebben beide apparaten een hoek van 15/16 graden, daar zal dus geen verschil in zitten qua bruikbaarheid.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik denk dat in het professionele prijssegment de keuze vooral gaat over persoonlijke voorkeur. Alle machines zijn vergelijkbaar. Ze wegen allemaal ongeveer het zelfde, het luchtgebruik per schot is vergelijkbaar. De prijs loopt ook niet ver uit elkaar. Meestal koop je wat je groothandel levert. Als er dan wat stuk gaat kan je daar terecht. Als zij de reparatie doen kan je vaak een leentacker meekrijgen, zodat je klus door kan gaan.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Heb je wel een grote compressor? Om vlot te kunnen werken heb je een krachtstroom of mobiele diesel compressor nodig.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Vergelijk de prijzen van nagels op strip met de prijzen van de zelfde nagels op rol. Dan heb je je antwoord.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik kom tot een rolnageltacker ivm de gevelbekleding. Ik heb nog geen rvs bolkop nagels gezien voor een stripnagel tacker.

Ik wilde gebruik maken van een 50 liter compressor met een minimum van 300 liter per minuut aanzuig. Is dit niet voldoende dan?
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Vergelijk de prijzen van nagels op strip met de prijzen van de zelfde nagels op rol. Dan heb je je antwoord.

Voor mij is de aanschaf van een tacker een afweging ten opzichte van schroeven. Als ik de tacker hierna verkoop is het sneller en goedkoper dan schroeven. En dat komt vooral door de prijs van rvs schroeven...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Als het je vooral te doen is om bekledingsplanken te bevestigen, dan heb je niet zo veel lucht nodig. Maar als je er vloeren en dakbeschot mee gaat schieten, wil je snel achter elkaar door schieten en dan kom je met jouw compressor lucht te kort. Reken met jouw compressor en de tacker van je keuze op zo'n max van 40 nagels per min.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.