fijnhouthandel antwerpse (Belgie)

Claus Arnesen

Nieuw lid
12 nov 2012
1
0
Beste collega hobbyisten,

Weet er iemand of er zoiets bestaat als een fijnhouthandel in het Antwerpse?
iets in de trend als fijnhout in Amsterdam.

ik ben een hobbyist en zou graag wat meer met massief hout experimenteren en zoek een plek waar ik zelf hout kan uitkiezen. buiten schaven doe ik elke bewerking zelf thuis...

iemand een idee/tips?
 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
een aantal waar ik zo direct opkom:

houthandel gijsbrechts in heist op den berg (heel veel aanbod + montagematerialen + elektrisch gereedschap + deuren, tuinschutsels, ... met eigen toonzaal)
hardhouthandel paulussen in weelde (ravels) tja das nu niet antwerpen maar deze houthandel levert wel aan huis (al veel goede reacties over gehoord, zelf nog geen ervaring mee)
martens kontich ; ook geen ervaring mee, maar ben wel van plan om daar int kort eens te passeren
martal houthandel in mechelen, enorme stock van een aantal hardhoutsoorten
byttebier in lier; is wel enkel voor professionelen, ook al goede dingen over gehoord

dat is zo hetgene ik direct kan bedenken :) er zullen er ongetwijfeld nog enorm veel zijn, kijk eerst eens of er dicht bij je woonplaats eentje is en ga daar eens langs, als ze je deftig helpen dan kan je daar al terecht...

groetjes,

Christophe
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
zelf ben ik ook al een tijd opzoek naar iets gelijkaardigs maar in het Antwerpse nog niet succesvol. Houthandels genoeg maar niemand die een paar kleine plankjes wil schaven voor een liefhebber.
Dus buiten Alinthout vind ik zelf mijn gading bij de Amsterdams en Arnhemse (nog grotere keuze) Fijnhouthandels en soms in Kortrijk bij Lagae.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Martens hout kontich is achter mijn hoek. Heel vriendelijke mensen maar meer gericht op interieurbouw of bouwmateriaal. Voor een bepaald plankje hout zoals notelaar moet je hier helaas niet zijn. Eerder MDF/multiplex en douglas balken enzo. De vestiging in schoten heeft volgens mij meer keuze, daar ben ik vroeger al eens geweest en die hebben wel meerdere houtsoorten. Kan je ook bestellen in kontich maar dus wss niet uitzoeken dan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.