Nog eens pepermolens

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
We zijn vandaag even een dagje naar Zweden geweest. En wat schetst mijn verbazing, op de keukenafdeling stonden houten pepermolens.
Bij nadere inspectie bleken ze ook nog een keramisch CrushGrind maalwerk te hebben.
Het houtwerk (acacia) is knap gedraaid, waarschijnlijk wel ergens geautomatiseerd, maar toch.
Maar het ergste komt nog, nl. de prijs. Een molen voor € 12,95, € 1,00 duurder dan een kaal maalwerk bij Ronald vandaan!

20170426_131711.jpg

20170426_131723.jpg

Collega houtdraaiers, we worden gen@@id door die blauwgele Vikingen. Weg is ons verdienmodel, we moeten weer wat anders gaan verzinnen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Volgens mij gaat het er ook niet om dat we debatteren over wat mooi is
Het gaat er om dat ze het in de markt weten te zetten voor een zeer scherpe prijs (maalmechanisme, hout, beweren, transport etc) en toch een kwalitatief goede molen ! waarbij je je dan de vraag kan stellen, wat mag een los mechanisme nog kosten ?
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Eigenlijk moet je mechanisme ook wegen. De scharnieren van Blum die bij de zweed verkrijgbaar zijn wegen een stuk minder dan degene die oa bij destil te koop zijn. De ladegeleiders heb ik nooit gewogen, maar bij de zweed hebben ze wel afwijkende maatvoering.

En het zal ook wel in de aantallen zitten, koop je er 100 in of 1 miljoen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.