geluidsdemping in je werkkamer?

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Mijn vrouw en ik hebben de gedachte om over ca. 4 jaar te gaan verhuizen. Op dit moment is mijn werkschuurtje een blokhut met regulier isolatiemateriaal. Het gele wolspul.
Het schuurtje bevindt zich op de rand en het eerste huis is ca. 20 meter verder op. Qua geluid valt het uitermate mee. De kans is echter groot dat ons volgend huis niet deze luxe zal hebben.

In hoeverre hebben jullie je schuurtje/werkhok afgeschermd van je buren? Mijn zaagtafel kan de gehele buurt wakker maken.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Ik ben bezig met de plannen voor een nieuwe schuur/werkplaats. Acoustische ontkoppeling heeft ook mijn aandacht. Zelf zit ik te denken aan een geveerd metal stud plafond met gipsplaten met acoustische demping.

Verder het gedeelte waar de machines komen voorzien van een zwevende vloer en aan de muren of een dubbele gipsplaat of een gipsvezelplaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.