Jos

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Even voorstellen,

Ik ben al een paar jaar op deze forum, maar nog nooit de tijd genomen om me voor te stellen

Jos Cuypers, geboren en opgegroeid in Genoelselderen (bekend van het Wijnkasteel), jaren geleden (in 1964) . Afgestudeerd als ingenieur en werk als sinds dag 1 in de Automotive industrie. Als kind wilde ik eigenlijk mijn grootvader volgen in de schrijnwerkerij/meubelmakerij.. wat dus nooit gebeurd is.
Natuurlijk, het bleef in de genen en na een klein kastje te hebben gemaakt in het kleinste kamertje, kwam mijn echtgenote kijken en zag dat het goed was en ik kreeg de zegen om onze keuken zelf te maken(een paar foto’s bijgevoegd) . De dag voordat ik 50 werd, gaf ik het laatste likje verf op het plafond.
Ik had hiervoor een aantal machines gekocht (gene combiné, wel een aantal handmachines : Bovenfrees Bosch GOF1600CE / Tafelzaag Bosch GTS10XC / Lamello C3 / Makita 9404J / Metabo SX450 / .. een Elu afkortzaag PS274E had ik al) maar de besparing door de keuken zelf te maken was zo groot dat de kosten voor het kopen van deze machines ons budget nog altijd serieus heeft kunnen beperken)
Gevolg… het virus heeft mij goed te pakken.

Vorig jaar ben ik een maandje thuis moest blijven door “overstressed” .. en dat was voor mij de aanleiding om mijn kinderdroom na te volgen en ben ik (in avondschool) een cursus meubelmakerij beginnen te volgen. Daar zag ik het basis gereedschap en omdat het financieel ging, heb ik me ook een paar basis items gekocht. (LN Nr7 / Stanley Bailey blokschaaf 4 / LN Nr 073 / Slijphulp van LN en vorig weekend een set steekbeitels van LN als vervanging van mij Nooitgedagt set)
Ik heb er ook uren “Youtube” en “boeken lezen” op zitten over houtbewerking en probeer er steeds het beste uit te halen en natuurlijk deze forum, die bol staat van de informatie.

Andere hobby : in het bezit van 2 Old time tractoren : Fordson Dexta (een gewone en een smalspoor). Dit was uit noodzaak begonnen omdat er achter de boerderij (niet actief hoor) nog een grote weide ligt die we proper houden met de maaibalk.

Ziezo, nu weten jullie wie ik zo een beetje ben.

Groetjes
Jos
1 - Copy.jpg2 - Copy.jpg3 - Copy.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jos welkom ook als schrijvend lid. Mooie leuke keuken, kennelijk op de situatie gebouwd.
Bevalt dat het kookgedeelte los van het aanrecht?
Vr.gr. Jan Pranger.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum is eigenlijk voor nieuwkomers bedoeld, maar daarom niet minder welkom Jos. Mooie strakke keuken die je gemaakt hebt, jij bent eigenlijk een allround man, afgestudeerd ingenieur, cursus meubelmaker gedaan, en oude tractoren als bijkomende hobby, dat is er m.i. een met twee rechter handen:) Trouwens een mooi fornuis wat je vrouw heeft, 90 cm of 120 cm breed?

Groet Pel.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Inderdaad, het is gebouwd naar de bestaande situatie. bv .er staat een voorraadkast van 43 cm breed bv.

Het kookgedeelte los van het aanrecht valt goed mee, ok het was wat aanpassen, maar we moeten geen meters lopen om de kookpot af te gieten en optisch is het veel mooier, veel meer kastruimte, voor mijn vrouwke een mooi fornuis met schouw :) waar ze altijd al van droomde( en in de oude layout niet ging ) en alles gaat van fornuis naar de mis-en-place he.. dus daar winnen we weer.

Pel, onze trots is een 110 cm brede AGA en.. ik ben nog maar 2 maanden de cursus aan het volgen.

Jos
 
Laatst bewerkt:

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Welkom,, altijd leuk om onze zuider buren hier te hebben op t forum... goed voor tips en ideen vanuit die hoek..

groet robert
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Mooie keuken! Ik vind dan vooral zo'n kastje als achter de tafel (met de mandjes) weer erg leuk. (vraag me niet waarom, maar daar is i.i.g. over nagedacht)
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Allen, bedankt.

..I k vind dan vooral zo'n kastje als achter de tafel (met de mandjes) weer erg leuk. (vraag me niet waarom, maar daar is i.i.g. over nagedacht)

Als oudere proberen we ieder kuub-meter nuttig te gebruiken he. Dit is naast het fornuis en als het dicht zou zijn aan de tafel-kant is het verloren ruimte... en dat kan in onze generatie niet :rolleyes:

Jos
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ha, ik had dit topic gelezen, maar er is geen belletje gaan rinkelen toen je gisteren bij mij was. Maar nu is het kwartje, sorry bedoel Frank, gevallen...
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Ha Jos, welkom. Hier een (bijna) afgestudeerd ingenieur autotechniek. Ook besmet met het houtvirus en de droom om zeker het interieur in het komende huis aan te pakken. We hopen veel van elkaar te leren!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.