Steigerhout buiten

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Even een praktische vraag, voor binnen verlijm en schroef ik mijn meubels altijd voor een strak resultaat,
echter mijn buitenbank heb ik enkel geschroeft. Door alle weersinvloeden heb ik daarom het idee dat het hout meer kan werken zonder te scheuren, echter de "gaps" tussen de lengteplanken zijn wel groot geworden in deze buitenbank.
Nu zie ik na dik een jaar toch maximaal scheuren in de steigerplanken, waarschijnlijk doordat het hout niet kan doorwerken door geplaatste schroeven die tegenkracht veroorzaken, dus wat dat aan gaat maakt het ook niet veel uit..

Nu ben ik voornemens een hoekbank te maken voor een collega, maar ik twijfel toch om het misschien behalve te schroeven ook nog te lijmen. Zijn hier regels voor? Buiten altijd lijmen of juist alleen schroeven?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Strak resultaat is mooi maar als je zorgt dat je verbindingen zodanig zijn dat je hout kan werken (bijv slobgaten) dan kan je zowel met schroeven als met D4 houtlijm goede resultaten halen.
Ik zelf zou de voorkeur geven aan lijmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.