Reclame van Hornbach, de sukkel met het instortende bouw werk!

P

Pel

Guest
Die reclame van Hornbach, hoe vaker dat ik hem zie, hoe belachelijker ik hem vind. Staat de sukkel ook nog te lachen of hij de beste mop ooit gehoord heeft, als zijn hele bouwwerk instort bij het inslaan van een toogpin. Sommige reclame makers beweren m.i. het tegendeel, je zou toch denken dat Hornbach staat voor kwaliteit???

Groet Pel.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Gaat om doorzettingsvermogen, de fout ligt niet bij de Hornbach maar bij degene die een wijze les leert op dat moment. Verder is een reclame per definitie waardeloos.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Nico, volgens mij is de Hornbach van alle bouwmarkten toch wel de goedkoopste. Bij alle andere wordt je getild als je de idiote kortingsbonnen niet gebruikt. Dat werkt bij een verbouwing niet als je van alles en nog wat nodig hebt.

En bij de houthandel verkopen ze geen elektra of zakken cement, dus je argument gaat alleen op voor hout, en bij een bouwmarkt verkopen ze nou eenmaal veel meer.

Dat de reclame natuurlijk gewoon perfect is bewijst het feit dat we er hier op het forum over zitten te keuvelen. Hij blijft hangen en dus heeft het gewerkt:cool:.

We zijn er weer met zijn allen ingestonken!
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Volgens mij moet je deze reclame anders zien: je moet wel een heel goede vakman zijn om zo een bouwwerk met 1 klop helemaal in elkaar te laten donderen... Soort van basisvaardigheid voor een illusionist ;-)
 

WR1944

Oud hout
Volgens mij moet je deze reclame anders zien: je moet wel een heel goede vakman zijn om zo een bouwwerk met 1 klop helemaal in elkaar te laten donderen... Soort van basisvaardigheid voor een illusionist ;-)

De reclame doet bij mij wel een belletje rinkelen.
Eind jaren 60 deed ik een stage bij Fokker. De ouderen onder ons kunnen zich onze nationale vliegtuigbouwer nog wel herinneren. Bij de ontwikkeling van de F28, een tweemotorig straalvliegtuig. werd ook de APU (Auxiliary Power Unit), een soort van noodaggregaat dat in het staartgedeelte was ingebouwd. Dit was een kleine straalmotor die gebruikt kon worden om zonder hulp van vliegveldinstallaties de hoofdmotoren te kunnen starten. Om op een realistische wijze te zien hoe onderhoud en reparatie kon plaatsvinden was een stellage gebouwd zodat de APU op de correcte hoogte geplaatst kon worden. Toen alle testen gedaan waren moest de stellage afgebroken worden. Dat werd mijn taak.

De gelaste stalen constructie moest in korte stukken worden opgedeeld om makkelijk af te kunnen voeren naar de schrootboer. Met twee man en snijbranders gingen we aan de slag. Speels als ik was bedacht ik me dat het spectuculair zou zijn om alles zodanig te ondermijnen dat het na afloop met één klap in elkaar zou donderen. Ik informeerde ook de PR-man. Die zag de gein er ook wel van in. Op tal van plaatsen werden de balken tot op ongeveer een centimeter ingesneden. Toen we klaar waren stond de filmcamera al klaar en draaide. Met één klap van een voorhamer stortte de hele constructie in slow-motion als een kaartenhuis in elkaar onder applaus van enkele toegestroomde medewerkers. Het destructieve deel van m'n natuur kwam goed aan z'n trekken.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ben het helemaal met je eens Pel! Ik neus graag rond in de Hornbach en kom voor van alles en nog wat, maar dat komt niet door de reclames, die vind ik bijna allemaal erg slecht van hun.
Behalve deze:
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
je zou toch denken dat Hornbach staat voor kwaliteit?

Kwaliteit waarvan? Het mannetje heeft best goede kwaliteit als je zo onder die instorting vandaan komt ;)

Ik vind deze wel leuk, zoals de meeste reclames van Hornbach. De andere genoemde met die man die van de helling afrolt vind ik dan weer helemaal niets. Een reclame heeft zelden iets te maken met kwaliteit van het product. Het moet een bepaald gevoel opwekken. Dat slaat niet bij iedereen aan.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Deze reclame gaat over doorzettingsvermogen dat je nooit op moet geven. Hornbach heeft ook 4 reclames gehad waar zelf het personeel niet snapte wat ze bedoelde.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik vind de hornbach reclames altijd wel mooi. Vooral die met het gothic meisje waar pa het hele huis zwart staat te schilderen.
Die sesamstraat rick gamma reclames zijn veel irritanter.

Maar ik ga er niet door naar de hornbach om te kopen, ben ongevoelig voor reclames.

Heb als ik bij de hornbach ben trouwens nog wel het idee dat ik in een bouwmarkt loop.
De plaatselijke karwei hierzo is compleet over genomen door de vrouwen met hun kussentjes en kaarsenhouders.
Daar moesten de afvoerleidingen en bouwmaterialen voor plaats maken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.