Zweeds rabat andersom?

Knuppel

Nieuw lid
4 apr 2017
20
0
In mijn te bouwen eiken overkapping komen 2 dichte wanden. Rechts en achter zoals op onderstaande afbeelding.
Hier heb ik 2 vragen over:

- normaal zit het zweeds rabat aan de buitenkant met het regelwerk aan de binnenzijde. Kan het ook andersom zodat 1 egaal vlak ontstaat (zie afbeelding)? Of is hier sprake van een dubbele wand? (te duur in eiken)
- is het noodzakelijk om schoren toe te passen waar regelwerk tussen de palen zit? Je ziet de schoren sowieso niet want de rabatdelen zitten ervoor.

Afmeting van de overkapping wordt 5,5 x 3,5m met 6 palen 15x15cm. De overkapping wordt rechtsachter in de tuin geplaatst, dus er is geen zicht op de achterzijde. (mooi hoeft het daar niet te zijn dus)

2P1040184.jpg
 

Stuiver

Actieve deelnemer
12 aug 2016
166
2
Schagen
Hele, je hebt ook planken 2 zijden rabat geschaafd. Die monteer je in u-vormige latten.
binnen en buitenzijde gelijk netjes.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Dan zou ik het rabat aan de binnenzijde plaatsen, en uit het zicht, op de buitenkant, metalen damwandplaat gebruiken. Dan heb je de binnenkant mooi, en de buitenkant onderhoudsvrij.
 

Knuppel

Nieuw lid
4 apr 2017
20
0
Dus regelwerk tussen de palen, en daarop aan binnenzijde zweeds rabat, buitenzijde iets goedkopers.
En de 2e vraag? Heb ik op de regelwerk plekken schoren nodig of kan het ook zonder?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.