deze jongen heeft ook een grote

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Een paar dingen die ik niet helemaal begrijp,
Staat hij te draaien met gezicht bescherming , een slabbetje voor en oor bescherming, even later bezig met de knetterbijl en niets van dat alles.
Hij heeft daar een mooi dwars support, waarom word er geen gebruik gemaakt van aangedreven gereedschap voor de ruwe vormen?
Maar als toxiq ooit XXXL wil, dan is dat toch wel in elkaar te prutsen. Een mooie 5 liter V8 als aandrijving , Ja ik zie al iets ontstaan.
Of hij koopt gewoon een oude tractor, daar heb ik ook al leuke dingen wat betreft houtdraaien mee gezien,
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.237
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Kaspar draait niet alleen groot, hij heeft ook goede ideeën - niet gewoon een schaal extra groot, maar een natuurrand-schaal met voet in de vorm van een stoel, uit één stuk. Prachtig.
Helaas is hij al een tijdje overbelast en draait niet meer. Maar wie wil kan hem zeker ontmoeten in Olbernhau in mei.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
haha....
Nee hoor
Het is trouwens wel een apparte die gast
In het 3e filmpje staat hij volledig ingepakt (hoofd) te schuren, maar geen stofafzuiging gebruiken
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Kaspar Straub is een aimabele sportieve "schreiner" in Rückholz (Algäu-Zuid-Duitsland.
Heeft in zijn huis van kelder tot zolder een klimwand van 4 verdiepingen hoog. Zowel thuis als in zijn grote werkplaats heeft hij monsters van draaibanken staan.
Hij verstaat het ambacht om te gaan met stukken hout van honderden kilo's. Dat wil zeggen kent de krachten die vrij komen en hoe je die moet beteugelen om veilig te kunnen draaien. Is ook een verwoed skiër en mountainbiker. Dit laatste werd hem bijna fataal. Hij is nog herstellende van het opgelopen letsel.
Thuis heeft hij een rijke expositie houtdraaiwerk. (zie foto's).
Ik tref hem vast wel weer in Olbernhau 6 en 7 mei a.s.
Jeroen, deze "gast" - om met respect te spreken - werkt bij deze omvang en grootte uitsluitend met nat hout. Daar vliegen eerder spetters vocht van af dan stof.
Vr.gr. Jan Pranger.
P4050005.jpg

P4050009.jpg

P4050007.jpg

P4050015.jpg

P4050006.jpg

P4050014.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jeroen ik reageerde uiteraard op het vertoonde filmpje. Bij het derde draagt hij adembescherming. Bovendien heeft hij een voldoende werkplaatsafzuiging.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat had ik begrepen Jan, vandaar ook de link
Wat mij gewoon opvalt is dat hij er boven op zit en niks aan 'directe' afzuiging doet maar zich wel helemaal inpakt
Directe afzuiging zou in mijn inzicht veel beter zijn, werkplaats afzuiging is leuk voor rondwarrelend stof maar als je er boven op zit snuif je dat toch lekker op zelfs met zo een doekje voor je gezicht (een goed half of vol gelaatstmasker zou wél verschil maken

Dat hij mooie dingen maakt was me wel duidelijk, waarvoor dan ook respect
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.