sieradenkistje van kersenhout

Atmoz

Actieve deelnemer
Heel erg mooi gemaakt. Echt prachtig!
Het zou zo uit een (dure) winkel kunnen komen :cool:

Helaas is dat niet zo sterk, de nerf zou dan op de scharnierpuntjes zorgen voor een zwakke verbinding.

Ik denk dat Hubert bedoelt dat het nog mooier zou zijn als beide scharnieren iets meer op elkaar leken. Persoonlijk zou ik dan het rechter scharnier het mooist vinden.

Maar zoals gezegd: ik vind het kistje nu ook al zeer mooi, veel mooier dan ik zelf zou kunnen maken in ieder geval!

Grtz,

Atmoz
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
932
Leeuwarden
Heel mooi kistje Jos!! Kunnen we weer zien hoe zorgvuldig je werkt:D Voor sierraden vind ik het een verfraaing als er op de bodem van het kistje en het bakje nog wat plakvilt wordt geplakt. Kun je bij een winkel voor etalagematerialen wel kopen.

Complimenten met het resultaat! Fons
 

Christ Oerlemans

Actieve deelnemer
10 okt 2013
41
4
Schijndel
Hoi Jos,
Heel mooi die sierradenkist.
Je gaat je mooie vakwerk toch niet afplakken met plakvilt?
Als je kleindochter het leuk vind maakt ze zelf kleine zakjes van vilt
verder groeten van Christ.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Ik had deze helemaal gemist, wat een mooi kistje. Ik vind de afronding van het deksel ook mooi gelukt! Is dat uit de losse pols of met een mal gedaan?
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
De ronding van de deksel zijn op het oog gemaakt met behulp van een schaaf en later bij gewerkt met een schuurblokje.

Groet Jos
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Erg goed geslaagd kistje. Ook tof dat de scharnieren zelf gemaakt zijn. Hoe sterk is die constructie? Ik kan mij voorstellen dat hout scharnieren, bij veel gebruik, snel sneuvelen.

groet,
meron
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Een prachtig kistje Jos, een sierraad op zich. De houten scharnieren pakken ook goed uit, die worden vaak gauw te grof.

Mooi voor de Open Dag Hout!! Het staat op ons Facebook pagina


jaap
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Zag het nu pas, heel mooi en subtiel gedaan, complimenten!
Groet,
Jaap Bri
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.