Open Dag Masave Fijnhouthandel 2017 : 13 mei

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hallo Allemaal

In mijn blog had ik het al aangekondigd. We zijn weer volop bezig met de organisatie voor de open dag dit jaar. Net zoals elk jaar zal er weer veel te zien zijn naast de houtvoorraad natuurlijk. Diverse demo's op het gebied van houtbewerking en ook voor de interne mens probeer ik naast de koffie en koek iets tofs te regelen waar ons hout een rol in speelt.

Wanneer?
Zaterdag 13 mei

Hoe laat ?
12.00-17.00

Waar ?
Ceintuurbaan 8 hal C, Zwolle

Wie komen er een demo geven ?
Ronald Kanne van " De Houtdraaierij"
Draaiwerk en toebehoren hiervoor

Roeland Brekelmans van "Meubelmakerij Brekelmans" en "Dutchtools"
Allround vakman en bron van kennis op het gebied van houtbewerking

Lars vd Velde
Lars laat zijn lopende projecten zijn en een aantal kistjes die hij al eerder maakte

Maarten Venhee
Maarten laat zien wat je met hout en audioapparatuur kan doen

Gijs de Wit van "de wit guitars"
Gitaarbouw in de breedste vorm van het woord

Marcel Besselink
Basbouw en wat daarbij komt kijken

Marco Eilander
Alles op het gebied van pendraaien

Marcel Huiberts
Van "de sfeermakerij" , tevens mijn werkplaatsgenoot

Voor koffie/thee en koek wordt gezorgd !! Er zal uiteraard erg veel hout te zien en te koop zijn. Verder fineer,lijm en andere aanverwante producten.

Hopelijk tot dan allemaal
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Top !!


Mocht iemand trouwens specifieke houtwensen voor die dag heeft stuur mij dan even een berichtje. Dan zorg ik dat dit al klaar staat. Op de dag zelf kan ik geen hout zagen/schaven.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Deze week gaan we alvast bezig met de eerste orders voor de open dag. Dat wisselt van hout voor de bouw van een gitaar tot aan dunne plankjes voor kistjes....en eigenlijk alles wat daar tussen zit.

Vandaag zal het voornamelijk multiplex zijn wat er verwerkt zal worden, ik wil graag 2 extra opbergkasten in de opslag hebben staan. Daarvoor krijg ik straks hulp van Bas, hij helpt 1 a 2 ochtenden per week in de werkplaats om zo wat ervaring op te doen. Hardstikke gezellig. Verder komt mijn eeuwige steun in de werkplaats Ronald (Blub) ook weer helpen dus we kunnen mooi een hele partij werk verzetten.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Ik ben er ook bij. :)
Mensen kunnen dus ook vooraf een bestelling plaatsen op mijn site voor penkits en dan ophalen in Deventer aan vinken. Geef dan bij opmerkingen aan dat u het op de opendag bij Masave mee wilt nemen.

Gr, Marco
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2017-04-20 08.02.18.jpg

Deze stellingen liggen nu compleet gevuld klaar voor de open dag. Verder hebben we bijna 30 meter aan stelling voor kort materiaal, als daar niets voor je tussenligt dan zijn er nog vele demo's van andere houtbewerkers : ronald kanne, lars van de velde, gijs de wit...enz enz.....

hopelijk tot dan allemaal!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Hahahaha...briljant !!

Er ligt inderdaad hout in vele,vele maten. Ook broekzakformaat....

Vandaag weer 2 m3 krullen gemaakt zodat alle plankjes er netjes uitzien en je kan zien hoe de nerf loopt. Boel werk maar het levert wel weer op.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Morgen halen we een rookoventje op bij een vriend van mij en hij komt zaterdag zalm roken tijdens onze open dag. Sinds enige tijd verkopen wij ook krullen tbv het roken van vlees/vis. Leek ons wel leuk om dit live te laten zien. Producten zijn dan ook tegen kostprijs te koop , iedereen blij !!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Morgen halen we een rookoventje op bij een vriend van mij en hij komt zaterdag zalm roken tijdens onze open dag. Sinds enige tijd verkopen wij ook krullen tbv het roken van vlees/vis. Leek ons wel leuk om dit live te laten zien. Producten zijn dan ook tegen kostprijs te koop , iedereen blij !!

Dat herken ik wel.... ik kom ook altijd makkelijker van mijn krullen af dan van mijn schalen! :)

Maar leuk! dus we eten na de open dag patat, frikandel en zalm? :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.