insecten hotel als naambord

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Off topic: Hier ook regelmatig slome wespen op zolder. Ze zijn alleen en proberen te overwinteren. Soms haal je eens een in huis door zolderluik te openen. Zijn enorm sloom en makkelijk te vangen.

Off topic: Wespennest bestrijden lukt ook wel zelf, afhankelijk van de plaats: als ze 's nachts binnen zijn beetje poeder aan de ingang van de nest. Eventueel 's anderendaags nog eens herhalen en 't is opgelost. Wel niet zelf zonder bescherming op laddertjes klimmen enzo... Komen ongelukken van. Ik doe het met een lange steel (een telescoopstok van een meter of 5 voor spinnenwebben) met aan de onderzijde een injectiespuit van 50ml. Langs de steel een slangetje, bovenaan de steel een spuitje van 10ml zonder stamper. Je trekt onderste spuit vol lucht, vult kleine spuit met poeder. Brengt van een afstand de spuitmond voor de opening en verstuift het poeder door de 50ml lucht naar boven de spuiten. Je kan zo vanop de grond en vanop een veilige afstand werken.


On topic: Overigens een keitof beienhotel. Ons huis is nog niet opgevoegd en vormt zo ook een bijenhotel...
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Wauw wat een leuk bord geworden zo met dat insectenhotel, hartstikke gaaf !!!



Waarom de brandweer?

Als je ze weg wilt hebben belde je vroeger met de gemeente. Nu schakel je een verdelger in.
Heb al een paar nesten gehad in mijn huis. Tot nu toe gaan ze telkens weer weg en heb ik er geen last van.

precies...de gemeentes hebben al jaren geen verdelger meer in huis hierzo. Als er overlast is door plaagdieren in de openbare ruimte dan bellen ook zij een verdelger. Heb je zelf een wespen oid dan mag je zelf bellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.