Merbau kado

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Van de houtsoort merbau heb ik deze schaal gedraaid en bewerkt met het structuur- en decoratiewiel "Elf tool". Vast wel verkrijgbaar bij Ronald Kanne op de open dag 17 april a.s..
Vervolgens gelakt met auto spuitlak. Dat is zeer dun, waardoor de profielen niet dichtslibben.
Het blanke hout behandeld met shell-lack. Doorsnee 32 cm.
Een kado opdracht - altijd mooi om te ontwerpen - je afvragen welke stijl past bij de ontvanger - en uiteraard fijn om weer eens een moeilijk stuk hardhout voor de beitel te hebben.
vr.gr. Jan Pranger

O ja en nu nog wat moois voor de OpenDagHout op 15 oktober in Zutphen: op naar de 2000 bezoekers/houtvrienden.

P4060006.jpg

P4060007.jpg

P4060009.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel mooi cadeau Jan.
Mooi met die kartelingen erin.
We maken reclame voor Zutphen zodanig dat er veel Belgen kunnen afkomen.
 
P

Pel

Guest
Prachtige schaal Jan, vooral die rand met kartelingen erin is mooi, op het eerste zicht lijkt het dat de schaal voor een gedeelte, van een ander materiaal is gemaakt. Daar zal diegene die hem cadeau krijgt heel blij mee zijn.

Groet Pel.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste mensen dank voor de reacties.
Ja Nico sorry. Normal belandt je bij de derde helft in de kantine. Laatste tijd druk met het Lemstermannenkoor van 125 man.
Als Vz.muziekcommissie organiseer ik mede ongeveer 15 concerten.
Dan is er ook nog de houtdraaiers afdeling Flevohoutdraaiers van Radius (Vd.) en de voorbereidingen als bestuur slid van de ODHout.Gelukkig doen de andere leden het meest.
En nu druk bezig met acht concerten in het Kader van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018.
Uitgevoerd door korpsen en koren/bands/solisten uit Lemmer. Komt dat zien in 2018.
Vandaag een twee mm dunne kopse eikenschijf gezandstraald voor een kunstobject met vaas.
Ik ben dus van de straat. Een men's haalt zich wat aan: vast voor velen herkenbaar.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.