lijm vs olie

mellebast

Nieuw lid
16 okt 2016
7
0
hay,

ik heb met mijn tafel geschuurd en daarna lekker in de olie gezet.
alleen er zitten allemaal onbehandelde vlekken op... dit blijkt de lijm te zijn die ik heb uitgeveegd om geen dikke klonten opgedroogde lijm te houden die je achterafgezien heel makkelijk kunt verwijderen. (beginnersfouten)
ik heb de lijm dan ook lekker in de hout poriën gesmeert waardoor ik het nu echt niet meer weg kan krijgen. ik schuur me een ongeluk maar geen echt resultaat.
wie komt met de gouden tip? :D

mvg
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Die hele laag moet idd gewoon weg. Schuren, schrapen, iemand met een vandikte bank waar het blad door kan lief aankijken, het maakt niet uit, als je de laag waar de lijm in zit maar weg krijgt. Shortcuts zijn er niet.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Volgende keer lijm 20min oid laten harden, en als het nog half elastisch is met een beitel wegsteken, dat werkt het best bij mij. Ik heb dat wegvegen met een vochtige doek nooit zo begrepen...
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Of tape gebruiken bij een verbinding, dan gaat de overtollige lijm op de tape zitten, die hoef je er als alles droog is maar vanaf te halen.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik smeerde de lijm nooit tot de rand maar een paar mm er vanaf.
Want als je dan gaat klemmen krijg je minder lijm wat er tussenuit komt.
Tape is een goede oplossing of meteen met een nat doekje verwijderen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Persoonlijk blijf ik er mooi van af zolang het nog vloeibaar is, of het er uit loopt of niet. Na een uur wanneer het nog mals is glijd ik er in één beweging over met een bijtel en komt alles mooi af zonder dat het smerig wordt. Daarna heb je ook het minste schuurwerk, als je het nat afveegt dan smeer je het uit en in de poriën. Je ziet dan ook niet meer zo goed waar je er allemaal hebt gedaan en krijg je zulke slechte verassingen bij het afwerken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.