reparatie loszittend folie op keukendeurtje?

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Wie helpt mij mee met dit raadseltje.
Een klant van mij heeft mij een kast deurtje gegeven om te rapareren.
Wij hij fineer zei, bedoelde hij een hele plastic folie laag.
Daar zit een heel stuk los.

Herkend iemand dit? Hoe zou ik het plastic weer aan het deurtje vast kunnen lijmen? Ik heb net voorzichtig geprobeerd met een hete lucht pistool.. dan wordt het plastic zacht.. maar gaat niet persee meer plakken.

Ik hoor graag als iemand een idee heeft.
DSCF6851 - kopie.jpg DSCF6852 - kopie.jpg

Groeten,

Nico
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Dit is een veelvoorkomende klacht als de keuken een bepaalde leeftijd heeft. Volgens mij kan je er weinig meer aan doen. Bij aanschaf van al mijn keukens heb ik gezegd ik wil geen folie overtrokken deurtjes.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Loslatende folie is een veel voorkomende klacht bij keukens. Het wordt dan ook afgeraden om nog foliedeurtjes te kopen, helaas zijn er nog steeds keukenfabrikanten die het aanbieden. Het is de minst duurzame, maar ook goedkoopste oplossing.

Als je dit gaat proberen te repareren kun je alleen maar fout doen. Als dit de eerste deur is, zullen de anderen volgen.
Wanneer jij dit repareert en het resultaat valt tegen heb je geen vakwerk geleverd in de ogen van de klant.

Beter is de klant direct laten weten dat die geen kwaliteitsdeuren in zijn keuken heeft en beter naar vervanging kan gaan uitkijken.
Dan lever jij geen broddelwerk, en de klant weet ook waar die aan toe is.

Het is wat het is, foliedeuren zijn gewoon problematisch. Ik heb in mijn keuken al twee fronten vervangen voor Ikea fronten, dat paste toevallig. Contrasterend kleurtje genomen, dan lijkt het nog wat. Aangezien wij reeds een andere woning hebben gekocht, is dit alleen om de keuken toch netjes functioneel te kunnen verkopen met de woning, maar dit zal voor jouw klant niet het geval zijn denk ik.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Als je dit gaat proberen te repareren kun je alleen maar fout doen. Als dit de eerste deur is, zullen de anderen volgen.
Wanneer jij dit repareert en het resultaat valt tegen heb je geen vakwerk geleverd in de ogen van de klant.

Beter is de klant direct laten weten dat die geen kwaliteitsdeuren in zijn keuken heeft en beter naar vervanging kan gaan uitkijken.
Dan lever jij geen broddelwerk, en de klant weet ook waar die aan toe is.

Ik heb naar je advies geluisterd :) deurtje weer terug gegeven. De klant in kwestie is m`n rijinstructeur. (inmiddels geslaagd). En is een zuinige surinamer haha. Ik verwacht geen bestellingen voor meubels van hem.. dus ik verlies geen klant door nee te zeggen! bedankt voor t advies
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ah sorry ik had het verkeerd begrepen, ik dat dat er een kant helemaal losgekomen was.

In di geval zou ik een injectienaald durven gebruiken. ALS ik het al zou aannemen, wat niet het geval gaat zijn ;-)
 

OWC

Nieuw lid
1 apr 2017
7
0
Ik heb dit al een aantal keer opgelost met een goed warme strijkbout (evt met een theedoek eronder).
Als het echt beroerd is en de lijm ook volledig weg is, is het soms een idee om iets meer los te halen.
Nieuwe houtlijm eronder, laten drogen, strijkboutmethode en klaar is Kees :)
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
In het algemeen komt dit vooral voor waar vocht en warmte samen komen. Dus naast de afzuigkap of op de vaatwasserdeur. Foliedeuren is en blijft behelpen, ondanks de betere technieken van tegenwoordig. Enige oplossing is, afgezien van een nieuw front, om spuitlijm te gebruiken.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Mogelijk krijg ik ook een keuken met loslatende folie. Ik zat eraan te denken de folie eraf te trekken en de deurtjes dan te schilderen/spuiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.