Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Prachtig! Heerlijk om naar te kijken, het staat al een tijdje bij mij op de planning om zo'n mooie werkbank te maken, alleen vrouw zwangerschap peuter verbouwen etc helpt allemaal niet mee ...
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Garagedeur er nu ook in....

IMG_1625.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag weer verder met het plafond en de electra daarin.....beetje bij beetje vordert dit...want de vorige aanleg (door "vaklieden") is om in tranen uit te barsten...lol.

IMG_1628.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.765
146
Rotterdam
Het ziet er allemaal prachtig uit! Dat wordt een hele mooie werkplaats.
Ik heb net op je naam gegoogled naar het HT forum en die versterker der versterkers ziet er ook echt heeel gaaf uit!! Ik heb net 1,5 uur door het hele topic gebladerd.
Zondag ga ik kijken naar transport der transporten.
Hout en electronica, ik hou er van!!
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Thanks.

vandaag veel kleine dingen gedaan...verder met het plafond, weer een verlichting ledbak opgehangen en de electr. Garagedeur schakelaar gemonteerd en geprogrammeerd. Deadman proef opstelling en bench-dog-block gemaakt en gemonteerd.
uiteraard zijn die twee schroeven onderin tijdelijk en komen daar meranti pluggen voor.

IMG_1633.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Gisteren weer verlichting bij besteld ben nl. erg tevreden over het licht van de Philips Ledino Ottensen.
Ik heb nu 2 LED bakken van 1.48 mtr (1 voor boven de werkbank en 1 voor powertools bank) en 3 LED bakken van 1.18 mtr (zaagtafel en freesbank) het geeft echt een daglicht effect. ( en nee ik heb geen aandelen).
Het lijkt wel veel voor de werkplaats maar ik vind veel licht wel erg fijn.


Ook een universeel verrijdbaar onderstel besteld bij HBM (de zware versie) deze moet ik wel iets aanpassen om mijn iets te grote Festool zaagtafel op te monteren.

Plafond zal van het weekend klaar zijn en dan wil ik aan de vloer beginnen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Die sleuf in de werkbank heb je nu gedeeltelijk dicht gemaakt? Kan je er wat meer over vertellen?

Bij die bankschroef: Is zo'n wiel makkelijker in het gebruik dan een "staaf"?
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
ik snap niet goed wat je bedoelt.
In de sleuf van de "Tailvise" zit nu een beweegbaar blok met een 20 mm gat voor de benchdog. (google anders even Youtube op Roubo Hinterzange)

Een wiel of staaf is mij om het even maar voor mij is een wieltje makkelijker omdat ik niet aan de zijkant van mijn werkbank kan komen en ook niet makkelijk met een staaf (wringstok) uit die positie kan werken.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
ik snap niet goed wat je bedoelt.
In de sleuf van de "Tailvise" zit nu een beweegbaar blok met een 20 mm gat voor de benchdog. (google anders even Youtube op Roubo Hinterzange)

Een wiel of staaf is mij om het even maar voor mij is een wieltje makkelijker omdat ik niet aan de zijkant van mijn werkbank kan komen en ook niet makkelijk met een staaf (wringstok) uit die positie kan werken.

Grappig om te lezen, jij hebt je informatie vooral van FineTools geloof ik (gezien de Duitse termen) ik lees alles bij BenchWorks zelf en ken ze dus alleen in het Engels :)

@Bijtel: https://www.youtube.com/watch?v=dAD2dPwE1Gk
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Grappig om te lezen, jij hebt je informatie vooral van FineTools geloof ik (gezien de Duitse termen) ik lees alles bij BenchWorks zelf en ken ze dus alleen in het Engels :)

@Bijtel: https://www.youtube.com/watch?v=dAD2dPwE1Gk

Ik probeer gewoon zo veel als mogelijk te weten te komen over de dingen die ik koop/wil kopen, duits en engels zijn gelukkig beiden geen probleem dus kan ik heel wat af googlen...:D

Overigens een erg leerzaam project zo een "Roubo" proberen na te bouwen.

BTW.
Ik koop inderdaad nu wel veel bij FineTools :cool:
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Grappig om te lezen, jij hebt je informatie vooral van FineTools geloof ik (gezien de Duitse termen) ik lees alles bij BenchWorks zelf en ken ze dus alleen in het Engels :)

@Bijtel: https://www.youtube.com/watch?v=dAD2dPwE1Gk


BenchWorks, BenchCraft, lijkt allemaal op elkaar :p

Maareh Erik... Klopt het dat de 2 werkblad-delen (in ieder geval rechts) niet even lang zijn?
Of moet je de boel nog monteren?

Hoe dan ook: ik blijf 'm volgen!

Succes verder.

Gr,

Atmoz
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
BenchWorks, BenchCraft, lijkt allemaal op elkaar :p

Maareh Erik... Klopt het dat de 2 werkblad-delen (in ieder geval rechts) niet even lang zijn?
Of moet je de boel nog monteren?

Hoe dan ook: ik blijf 'm volgen!

Succes verder.

Gr,

Atmoz

Fok, geheel niet mijn stijl...
Bedankt voor het corrigeren, ik neem het stokje weer over ;)
Voor de goede orde gaat het dus om de wagonvise van BenchCraftED :)
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
BenchWorks, BenchCraft, lijkt allemaal op elkaar :p

Maareh Erik... Klopt het dat de 2 werkblad-delen (in ieder geval rechts) niet even lang zijn?
Of moet je de boel nog monteren?

Hoe dan ook: ik blijf 'm volgen!

Succes verder.

Gr,

Atmoz

inderdaad zie je de werkbank nog niet af...alles ligt los...front vise moet ook nog ingefreesd worden etc. etc, .:rolleyes:

edit
zie nu pas wat je bedoelde..hij ligt gewoon wat naar achter geschoven.....
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Geloof het of niet maar het is erg handig, het is een "bankschroef" voor mij in ieder geval eveneens ter aanvulling van nog een bankschroef aan de voorzijde.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Verlichting bijna gereed.

De stralingshoek (aan het plafond) is 120 graden dus ik heb van hardhout muursteuntjes voor de ledbakken gemaakt met een hoek van 30 graden zodat ik een beter rendement van de muurbevesting heb.

IMG_1641.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Dankzij veel denkwerk heeft alles zijn plekje gevonden...wcds, lichtschakelaar, garagedeur pulsdrukker en cvtje

IMG_1642.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.