Van kleine garage naar klein maar fijne werkplaats

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Weer een beetje verder met de werkbank

IMG_1588.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Gisteren 18 houten handgreepjes besteld bij Alie Express voor 39 euri incl. verzendkosten.
Daar kan ik ze zelf niet voor maken...weer eens wat anders dit keer WEINIG geld uitgeven aan mijn project :rolleyes:

IMG_1591.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Mooie greepjes :cool:

Wat je daar op AE allemaal al niet kunt krijgen he :p
Welk hout is het?

En blijft natuurlijk gaaf om te zien zo'n werkbank-in-wording... Keep it up!

Gr,

Atmoz

Dat blijft een verassing want de omschrijving is erg onnauwkeurig ik denk "spruce" en geen beuken...maar dan is het weer gelakt en dan weer ongelakt..ach we zien wel...ik vind larix handvaten wel mooier dan beuken om te zien.

Vandaag de Deadman rail erop gelijmd en mijn rekje aangepast (armen ingekort) en voor de rest voornamelijk mijn zaagtafel gedemonteerd en eens schoongemaakt....onvoorstelbaar wat zich toch nog ophoopt (na wat jaartjes) in de zaagbladcontainer. Zoveel dat hij zelfs niet meer flush met de tafel te draaien is, en dat ondanks een flinke afzuiging.

Nog in dubio gestaan om mijn spouwmes eruit te halen...toch maar niet... dan maar geen ondiepe sponningen zagen.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Adresje via dit forum. De vier sets scharnieren voor de werkbank pakte wel iets duurder uit om twee redenen ik wilde 55 cm hebben en ik wilde tot 80 kg belasting wat voortvloeit uit frustratie van mijn vorige Hornbach werkbank...wat een ramp waren die laden.

IMG_1594.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag mijn Metabo DH330 binnen gekregen en het voeren van mijn Roubo werkbladen was een succes.
Eerst nog even wat vlakker electrisch geschaafd en daarna per 0.5 mm doorgevoerd...TOP resultaat enkel nog iets machineslag wegschuren.
Wel even gepuzzled totdat ik een goede stofafzuiging had...en na 3 volle Festool CT26 stofzakken was de klus geklaard.

Nogmaals dank voor het goede advies guys !!!

IMG_1597.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag de wagon vise gemonteerd, vlgs de beschrijving niet complex maar het vergt wel degelijk inzihct en goed gereedschap enfin met twee man een dagje "knutselen" en hij zit erin ...loopt als een trein

IMG_1609.jpg
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Zeer mooi!
Echt weer iets om trots op te zijn :cool:

[semi offtopic]
Trouwens, had jij nu ook een portaalfrees?
Ik dacht dat echt ergens gelezen te hebben, maar kon het zo 1, 2, 3 niet meer terug vinden...

Thanks, nope die heb ik niet.
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Mooi mooi mooi. Dat wordt een prachtige werkplaats zo!
De snelheid waarmee dit project vordert ben ik wel een beetje jaloers op ;-)

Succes!

Groet, René
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Vandaag verder gegaan met de "deadman" oftewel "bankknecht" en van Veritas twee bankhaken ervoor besteld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.