Fulltime cursus/ opleiding meubelmaken in Nederland?

amkite

Nieuw lid
14 jun 2011
6
0
Amsterdam
Goede avond allemaal,

In het heel kort: ik zoek een fulltime (prive) opleiding meubelmaken, liefst 1-op-1 of hoe dat mag heten.

Dus mijn vraag hier aan jullie is: bestaat zoiets in Nederland?
In het buitenland heb ik diverse varianten gevonden, oa in Devon UK, maar naast dat het best wel erg duur is, wil ik niet zolang weg zijn van mijn vrouw :)

Tot nu toe, elke cursus die ik kan vinden is 1 dag / 2 avonden in de week, in een groep. Wat bij elkaar op geteld niet zo veel is na bv. een jaar.
Als je dat in fulltime weken zou proppen, lijkt me dat veel fijner!

Bestaat het echt niet (meer) in Nederland, of zoek ik gewoon helemaal verkeerd?


Ben beniewd of jullie iets weten..

thanks en met groet,
Benjamin


Oja, mn eerste post was in 2011, dus hier een update: ik ben 31, wonend in Amsterdam, getrouwd, fulltime werkzaam als front-end developer en wil graag de complete switch naar meubelmaker maken. Het is bij mij vaak alles of niets. Vandaar dat ik een avond opleiding van 2-4 jaar niet zo zie zitten. Die had ik in 2011 moeten beginnen.
 

Menno58

Nieuw lid
4 dec 2015
20
0
Ede
Hallo,
Ik volg sinds kort een cursus meubel maken in langbroek (bij Doorn) bij de Schrijn.
Zij hebben allerlei cursussen tot een complete curusus / opleiding meubelmaker toe.
Meestal avonden of ochtenden maar ook een week achterelkaar.
Leuke plek met goede instructeurs!
http://www.cursusmeubelmaken.nl/

Een echte aanrader
Menno
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Hoi amkite, ik ben op het moment met hetzelfde bezig.

In de komende dagen hoop ik wat meer te weten te komen over een meubelmakers leer -en werktraject voor volwassen. Ik probeer een aantal mensen per telefoon te bereiken, lopen elkaar telkens mis... Dat is wellicht ook interessant voor jou.

Mocht ik wat meer te weten komen dan zal ik dat hier delen.
 

amkite

Nieuw lid
14 jun 2011
6
0
Amsterdam
Thanks Menno! Ik ga morgen de mensen in Langbroek contacten en kijken of zij me iets in voltijd kunnen aanbieden!

Houtvos, dat klinkt interessant, ik ben zeker geinteresseerd in je bevindingen!
Als ik iets vind dar voor jou interessant kan zijn zal ik het ook hier delen.

Allemaal bedankt alvast!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.