Zaagtafel Elektar Beckum

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Kan iemand meer vertellen over dit type zaagtafel van Elektra Beckum?
Ik zoek een zaagtafel voor hobbymatig gebruik. (hoeft niet op de tiende mm nauwkeurig te zagen)
Alle info welkom, alvast bedankt.

$_84.JPG
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Het is een trek-afkortzaag zoals de festool CS zagen en de mafell erika's.
Ik heb geen ervaring met dat specifieke model, ik heb heel vroeger wel met een elektra beckum omkeerzaag gewerkt (kgt 500) en de bouwkwaliteit van dat model was erg goed.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Ja doen! Ook op de 10e mm nauwkeurig, wat moet ie opbrengen?
zaag hier al 20 jaar mee, wel een dikkere motor onder laten schroeven ooit.
Check wel ff het lager van de motor!
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
@littleart, kun je mij iets meer vertellen over de specs, vermogen zaaghoogte e.d. Heb wel al gegoogled maar kan op type UK eigenlijk niet veel vinden.
Deze machine is dus en soort combie van een 'normale' zaagtafel en een afkort zaag.
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Uit Mn hoofd 1750watt afgegeven vermogen
Bij mij is er 2200watt onder geprutst.

zaaghoogte 90 graden 60mm
zaaghoogte 45 graden zal dan ongeveer 45mm zijn.
47 graden hoeken mogelijk
als er idd een trektfunctie opzit wat ik verwacht hoogste stand blad 21cm afkorten.

een nadeel is hoogte verstelling loopt over 1 as, goed schoonhouden en dan werkt dat goed.

zijplaat van het zaagblad ligt er standaard af bij mij, machine staat op een houten plaat met 100mm
afzuiging ad onderzijde. Werkt goed!
Tevens een werkblad ad achterzijde gemaakt voor lange lengtes.
machine blad zelf is wat klein. Heb zelf ook de verbreding set

laterzzz
 
Laatst bewerkt:

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Wat is de vraagprijs, bij mij is het nl bijna Maffel tijd ofwel met enige tijd te koop.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Wilde afspraak maken met verkoper, helaas machine al verkocht........Vraagprijs was €225,- hoogste bod op MP was €130,- maar daar zal hij niet voor verkocht zijn denk ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.