Zaagsel in je schoenen en je sokken vol met krullen

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik draaide altijd zonder werkschoenen, en dat ging nooit mis. Tot ik bij een houtdraaiweekend elders een vreemd gerommel hoorde en er een stuk eikenhout van zo'n 20 kg met grote spoed over mijn teen rolde. Het bleek dat de houtdraaier aan een belendende houtdraaibank er niet van op de hoogte was dat het draaiknopje van de bediening van de frequentieregelaar van die draaibank andersom werkte t.o.v. het knopje dat hij gewend was en de houtdraaibank dus met een ruw blok hout op topsnelheid gestart had.

Teennagel volledig blauw en nu, drie jaar later, is de nagel nog niet wat het moet zijn.

Sindsdien kisten met stalen neuzen, ook in de zomer.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.115
518
Moordrecht
Min vrouw is er ook zo 1, overal waar ze loopt, met schoenen, krijgt ze er wat in. Mij lukt het echt niet. Ik kan vol staan frezen zagen boren slijpen, het zit overal, behalve in m'n schoenen!

Daar tegenover staat dat zij dan nooit wat in haar slippers krijgt, en ik altijd.. :)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik krijg alleen met sinterklaas wat in mijn schoen.................
Vroeger had ik wel eens krullen in mijn haar, maar nu ook niet meer................
vr.gr. Jan Pranger.
 

WR1944

Oud hout
Veel meer dan wat zaagsel weg kloppen van m'n schootgedeelte is het bij mij niet. Veel machinale bewerkingen hebben stofafzuiging en bij de handmatige bewerkingen vliegen de krullen of spaanders bij me vandaan. Een hoogst enkele keer vind ik een miniem stukje hout in m'n schoen. De Makita vandiktebank produceert zoveel spanen dat m'n Festool Mini dit niet kan behappen. De spanen vliegen de vrije ruimte in en zelfs dan krijg ik niets in m'n schoenen. Korte of lange broek maakt ook niets uit. Ik heb wel eens overwogen om een voorschoot te kopen maar ik weet niet of je je dan ook nog zo vrij kunt bewegen. En zo'n voorschoot suggereert op z'n minst dat je een tiptop vakman bent en ik ben nog lang niet zover. ;)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Koop een paar lange dunne kniekousen en trek die over je andere sokken aan.
Die kousen doe je uit voor je de huiskamer binnengaat zodat je sokken eronder geen zaagsel bevatten.
Of je gaat met je sloffen en sokken naar de plek waar je je hout bewerkt en trekt de sokken en sloffen uit en trekt je werksokken en werkschoenen aan.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Is een burka niets? Die dingen hangen tot op de grond toch, en beschermen de rest ook, geen krullen in je haar enzo
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Pel, dat zijn geen lieslaarzen - dat is een waadpak (meer in het bijzonder 'chest waders', je hebt ook waist waders). Waadpakken zijn een komplete broek, of in dit geval okselbroek. Lieslaarzen zijn afzonderlijk - gewoon lange laarzen.
 
P

Pel

Guest
Pel, dat zijn geen lieslaarzen - dat is een waadpak (meer in het bijzonder 'chest waders', je hebt ook waist waders). Waadpakken zijn een komplete broek, of in dit geval okselbroek. Lieslaarzen zijn afzonderlijk - gewoon lange laarzen.

Je hebt helemaal gelijk Henk, maar in mijn opwinding om een oplossing te vinden voor het probleem van Toxiq heb ik de fout gemaakt:).

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Is een burka niets? Die dingen hangen tot op de grond toch, en beschermen de rest ook, geen krullen in je haar enzo

hmmm, zou dat helpen ?
Cp_qpdvWEAA9P_m.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.