Zaagsel in je schoenen en je sokken vol met krullen

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Je kent het wel, je duikt nog even lekker je hok in, begint aan een stukkie hout te zagen, spant nog een homp van het eoa in je draaibank op of pakt je mes en begint in een stukkie hout te snijden of je leven er van af hangt
Na een tijdje hou je het voor gezien want moeder de vrouw wil ook nog wat aandacht
Je gaat richting huiskamer, voordat je naar binnen gaat hang je je stoffige vest weg en trekt je schoenen uit

Chips.... je schoenen zitten vol met zaagsel, de krullen plakken aan je sokken als pek met veren

Het gebeurt me niet af en toe maar geregeld
Verschillende schoeisel geprobeerd, het enige dat echt werk is kaplaarzen waarbij je je broekspijpen over de laarzen doet
Maar die dingen lopen niet echt bepaald comfortabel

Hoe doen jullie dat om geen zaagsel in je schoenen te krijgen
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Liep altijd op Zweedse klompen met hetzelfde irritante resultaat. Sinds een paar maand op hoge werkschoen, broekspijpen hangen eroverheen. Nu aanzienlijk beter.
 
P

Pel

Guest
Helemaal geen last van Jeroen, ik blaas de wielen en mezelf met de compressor schoon en klaar ben ik. Er ligt natuurlijk regelmatig zaagsel en schaafsel binnen maar ik heb een poetsvrouw en die heeft daar nog nooit over geklaagd, er moet natuurlijk ook wat te poetsen zijn, of niet;)

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
hoge schoenen ook geprobeerd maar na wat heen en weer lopen hangen de broekspijpen achter de lip van de schoen en zit iig de voorkant vol
Pel, poetsvrouw hebben we niet en de vrouw des huizes is kostwinner dus die heeft werk zat
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een langere broek zal niks oplossen, mijn broeken zijn lang zat
Klompen....die zijn toch ook open, kan me haast niet voorstellen of dat dé oplossing is en blote voeten is zomers geen probleem maar in de winter niet erg comfortabel
legerkisten....hmmm ik zoek eigenlijk iets wat makkelijker/sneller aan en uit gaat (wij banjeren niet met schoenen aan door het huis)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Ik heb hoge schoenen aan en heb er eigenlijk zelden of nooiit snippers in de schoenen.
Klompen is inderdaad de oplossing, dan heb je geen snippers in de schoenen;)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Klompen....die zijn toch ook open, kan me haast niet voorstellen of dat dé oplossing is en blote voeten is zomers geen probleem maar in de winter niet erg comfortabel

Je zal je verbazen hoe goed klompen isoleren in de winter - zelfs met blote voeten. Vroegah, toen ik nog lid was van de NJN gingen we 's zomers en 's winters op de fiets op excursie, weer of geen weer. Met klompen aan de voeten (in dat geval wel met geitenwollen sokken) had ik nooit last van koude voeten. En ook tegenwoordig, in en om het huis, met klompen nooit koude voeten, ongeacht de buiten- of binnentemperatuur.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Misschien heb je wel een punt met die klompen, heb echter nooit prettig gelopen op die dingen (mijn pa wel, die deed niet anders)
Rien, de ene vind het niet erg, de andere wel, wij/ik hebben ze liever niet in huis
 
P

Pel

Guest
Jeroen, is dit niks lieslaarzen, gegarandeerd geen zaagsel in de schoenen, ;)

Groet Pel.

big_4dbdff2ffe074f8bb6b67b549e0cd1df.jpg
 

Niekosss

Actieve deelnemer
9 jun 2013
107
1
Enschede
nl-nl.facebook.com
Als ik de werkplaats in ga stap ik altijd in me leren klompen of werkschoenen zonder veters, heb dan paar sokken bij liggen die ik er over aan doe, wanneer ik binnen ben doe is ze weer uit en loop je nog op schone sokken:)
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Zeer herkenbaar! ik heb altijd werklaarzen aan, voor in de kou heb ik gevoerde laarzen en anders de standaard laars.
Makkelijk aan en uit te schieten en nooit geen zaagsel op/in mijn sokken.
Kleding%20Schoeisel%20Schoeisel%20Laars%20%20%20%20%20%20-Grisport%20laarzen-big.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Niek zeker ook een oplossing
techcom, heb je dan je broekspijpen over de laars of in de laars, er in lopen ze nog steeds vol ?!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.