Maple leaf

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Voor zijn kleindochter (mijn nichtje) die is verhuisd naar Canada heeft mijn pa een blad gesneden uit Sugar maple.
Hofleverancier Masave had het perfecte stuk liggen.
Ik had bij Baptist een setje Pfeil gutsen voor hem gekocht zodat hij zijn eerste snijwerk kon maken.
De sokkel heb ik hem een beetje bij geholpen, het blad is ongeveer 20 x 20 cm ( excl. steel) geworden.
IMG_2773.jpg
IMG_2775.jpg
Het werkstuk staat nu te pronken in de buurt van Saskatoon.

Groet, Kor
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Echt prachtig geworden!! Een maand of 2 geleden waren Kor en zijn vader bij mij op bezoek, Kor zijn vader (ook Kor :)) is ook een groot vakman op het gebied van reparatie en restaureren van oude klokken, een prachtige kerel die, eenmaal op de praatstoel, gemakkelijk een middag vult! Ze hadden toen het blad ook bij zich, nog niet helemaal klaar, maar prachtig om het ook te voelen!
Het staat ook op onze FB pagina! Komt het voor de Open Dag Hout ook terug naar Nederland??

jaap
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Niet alleen houtsnijwerk en klokken maakt die man, maar ook bouwde hij een prachtige orgel, die te horen en te bewonderen was op de ODH in Zutphen. Kor jr. heeft het dus niet van een vreemde.
Een mooie maple leaf van de suiker esdoorn.
Vr.gr. Jan Pranger.
 
P

Pel

Guest
Prachtig stukje snijwerk, slimme oplossing met dat steuntje onder het blad.

Groet Pel.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.776
931
Leeuwarden
"Dat hat heit treflik dien" Grote klasse Kor, breng hem de complimenten even over!!

Groet van Fons
 
Laatst bewerkt:
Hoi Kor,

Zo........ voor het eerst!!!!! . Had je dat setje gutsen niet eerder kunnen kopen​ ? ��
Iemand die dit voor het eerst snijd is volgens mij een natuur talent .

Heb jij de zelfde gene als je vader zou ik niet lang wachten met de aanschaf van een eigen setje gutsen.

Prachtig dat blad. !

Gr Edwin
 

davepk

Actieve deelnemer
29 jan 2016
43
0
Zonhoven, België
Schitterend! Daar gaat mijn Canadese hart sneller van kloppen. Ik hoor het volkslied al.
(Dat moesten we vroeger op de basisschool elke maandagochtend staand zingen! Een paar kinderen van Amerikaanse afkomst bleven dan koppig zitten, zes jaar oud!;))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.