Mijn eerste kistje (en meteen wat voor erin)

Atmoz

Actieve deelnemer
Beste allemaal,

Gisteren heb ik mijn eerste kistje afgerond.

Het had nogal haast, dus ik heb helaas (nog) geen deksel/klep voor erop kunnen maken:

Division_bell7.JPG



Het kistje met (zelfgemaakte) inhoud:

Division_bell6.JPG



Tussen de beeldjes door zijn de "finger joints" goed te zien:

Division_bell3.JPG



Om de beeldjes mooi neer te zetten heb ik een soort "3D" frame gebouwd. Hierin kun je zowel een achtergrond als de beeldjes plaatsen:

Division_bell8.JPG


Division_bell2.JPG



Het totaalplaatje:

Division_bell4.JPG



Voor de niet-kenners: dit zijn de "heads" van op de frontcover van het album "The Division Bell" van Pink Floyd (waar ik een groot fan van ben).

Division_bell11.JPG




Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Grtz,

Atmoz
 
Laatst bewerkt:

Atmoz

Actieve deelnemer
Erg leuk gedaan.

Thanks Wim!


Dat ziet er al goed uit !!

Dankjewel :)

Ben benieuwd naar het vervolg.

Het vervolg is hopelijk dat ik meer van deze beeldjes mag maken, en daarvoor dus ook de "bijbehorende" kistjes.
Ik ben met een Amerikaans bedrijf (wat voor Pink Floyd de merchandise en licenties regelt) bezig om te kijken of ik dit mag gaan maken voor in de officiële Pink Floyd webshop.
Als die daarop staan, is de kans natuurlijk aanwezig dat ik regelmatig wat moet maken :D

Maar goed, waarschijnlijk blijft 't bij een droom... Dan ben ik in ieder geval blij/trots dat ik dit voor mezelf heb gemaakt.


Grtz,

Atmoz
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Dat is weer een mooie kanshebber voor de kissies- en kassieswedstrijd op de OpenDagHout 2017.

Rendew ben je ook al begonnen?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Nice! Erg mooi kissie!

Ben niet direct een fan van het album, Wel van het live-album van de tour: P.U.L.S.E., waar de nummers van de Division Bell beter zijn, maar herkende het desalniettemin direct! Goed gedaan!
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Dat is weer een mooie kanshebber voor de kissies- en kassieswedstrijd op de OpenDagHout 2017.

Haha, leuk (en thanks!) dat je er zo over denkt. Maar het valt best mee hoor... Het is eigenlijk maar een "omranding" van 4 opstaande vlakken. De onderkant is (op dit moment nog) maar een gewone MDF plaat (zodat het schuimrubber er niet uit valt).





Nice! Erg mooi kissie!

Thanks. Ik ben blij dat het mooi gevonden wordt :D

Ben niet direct een fan van het album, Wel van het live-album van de tour: P.U.L.S.E., waar de nummers van de Division Bell beter zijn, maar herkende het desalniettemin direct! Goed gedaan!

P.U.L.S.E. is inderdaad ook waanzinnig mooi. Maar ik heb de muziek van Pink Floyd (zo'n 6 of 7 jaar geleden pas :rolleyes:) leren kennen d.m.v. The Division Bell, dus die staat daarom vrij hoog in m'n lijst.
Wel (een stuk) na Amused to Death van Roger Waters... Maarja, dat is logisch natuurlijk, aangezien dat het allerbeste album sinds de oerknal is :cool:


Bijzonder en fraai.

Ik zie wel dat je enorm fan bent van pink floyd en ook fotografisch onderlegd bent ��

Gr Edwin

Dankjewel Edwin, voor de complimenten.

Fotograferen vind ik zo nu en dan ook leuk om te doen inderdaad.

Greetz,

Atmoz
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
P.U.L.S.E. is inderdaad ook waanzinnig mooi. Maar ik heb de muziek van Pink Floyd (zo'n 6 of 7 jaar geleden pas :rolleyes:) leren kennen d.m.v. The Division Bell, dus die staat daarom vrij hoog in m'n lijst.
Wel (een stuk) na Amused to Death van Roger Waters... Maarja, dat is logisch natuurlijk, aangezien dat het allerbeste album sinds de oerknal is :cool:

Wij kunnen praten! Wat Amused betreft dan iig. Luister al wat langer naar PF, al ben ik niet van die generatie. Nog steeds, als ik rust en kalmte nodig heb, of naar mooie liedjes wil luisteren die ik nagenoeg allemaal van voor naar achteren en weer terug ken, grijp ik naar Floyd of Roger solo..
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Heel mooi kistje!

Zag ik het nou goed dat je fingerjoints hebt gebruikt met 45 graden hoeken of zie ik dat verkeerd?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Wij kunnen praten! Wat Amused betreft dan iig. Luister al wat langer naar PF, al ben ik niet van die generatie. Nog steeds, als ik rust en kalmte nodig heb, of naar mooie liedjes wil luisteren die ik nagenoeg allemaal van voor naar achteren en weer terug ken, grijp ik naar Floyd of Roger solo..

Ik ben zelf ook niet van die generatie, en ga veel naar festivals/feesten, maar inderdaad "om af te schakelen" of om tot rust te komen is dit perfecte muziek.


Heel mooi kistje!

Dankjewel.


Heel mooi kistje!

Thanks!

Zag ik het nou goed dat je fingerjoints hebt gebruikt met 45 graden hoeken of zie ik dat verkeerd?

Nee, dat lijkt alleen zo. Heb (omdat het m'n eerste finger-joints OOIT zijn) "normale" gemaakt :)


kun je ook kort vertellen hoe je de beeldjes hebt gemaakt en uit welk materiaal ze zijn ?

In volgorde:

3D tekenen
3D printen
tweedelige mal maken
gieten (gips)
airbrushen
kistje maken
foto op hout laten drukken
kader eromheen maken
blij zijn met het eindresultaat


Dankjewel.

Gr,

Atmoz
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Gaaf! Mooi gemaakt. Ik was al benieuwd wat je ging maken. Ik ben benieuwd wat de reactie uit de VS is....
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Tof project en leuke uitvoering.

Bedankt Willem.

Als je dan toch nog een deksel moet maken, maak dan meteen gebruik van de manier van uitstallen zoals je doet met dat zwarte frame met de achtergrond. Vang je twee vliegen in één klap.

Hoe bedoel je dit dan precies? Dat je het deksel kunt neerzetten ofzo? (dus niet met scharnieren?)
En wat is het doel dan nog meer behalve "deksel" zijn?


Bakje met sfeer ! Leuk hoe je die leuke beeldjes erbij hebt gemaakt , of is het eigenlijk andersom ?

Dankjewel.

Nou, eigenlijk is het andersom ja :p
Maar dat maakt het niet minder leuk om te maken natuurlijk :eek:

Grtz,

Atmoz
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Mooi gemaakt hoor! Vooral dat het stukje kunst en alles eromheen zelf gemaakt is, kan ik zeer waarderen.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Mooi gemaakt en inderdaad: het geheel bij elkaar maakt het bijzonder. Ben zelf niet zo'n PF-fan, ook al ben ik misschien wel van die generatie. Ik hoop dat je opzet slaagt en dat je gevraagd wordt vaker dit soort dingen te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.