smetje's werkplaats

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Even mijn werkplaats voorstellen.
Ik heb bijna 3 jaar vanuit mijn garage van 4x6m gewerkt, was best gezellig maar de nood aan grotere machines deed mij uitkijken naar iets groter.
Na een kleine zoektocht ben ik op een loods gekomen te Moerbeke, deze is een 140m2 groot maar ik huur daar momenteel een 76m2 van. mocht het nodig zijn kan ik nog uitbreiden tot de volle 140m2.

Sinds deze week ben ik ook in het bezit van een Felder KF700 SP. Volgende week mag ik mijn AD741 vlakvandiktebank ophalen.

De werkplaats begint rustig vorm te krijgen en wat "huiselijker" te worden.

een foto van hoe het er in het begin uitzag
IMG_0629.jpg

ondertussen hebben we het al wat ingericht en ziet het er zo uit

IMG_0630.jpgIMG_0631.jpg
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
vandaag een kastje gemaakt voor naast de paneelzaag/topie om alle accessoires in op te bergen.

IMG_0622.jpg

Het blad kan opengeklapt worden als er gezaagd wordt zodat er een groter steunvlak ontstaat.
Als de frees gebruikt wordt kan je het blad dichtklappen zodat er een aanvoerder omhoog kan gezet worden en je aan de draaihendel kan.
IMG_0625.jpg

Het blad steunt op de paneelzaag
IMG_0624.jpg


De onderste lade is om de frees toebehoren op te bergen
IMG_0626.jpg


De middelste lade komen later alle frezen in
IMG_0627.jpg


de bovenste lade heb ik voorzien van Kaizen foam en het gereedschap in voorzien.
De zaagbladen komen hier dan ook in.
IMG_0628.jpg
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
thx Atmoz!
is mijn werk. tot over 3 jaar was ik project vertegenwoordiger bij Santens metaalwaren te Gent maar ineens kreeg ik toch de drang om mijn levenslange droom na te jagen en zelfstandig schrijnwerken/meubelmaker te worden (ben ik van opleiding trouwens)
Nog geen minuut spijt van gekregen, zalig om nooit het gevoel te hebben om te "moeten" gaan werken.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Die uitvoertafel/kast is bijzonder goed gevonden, ik heb dezelfde paneelzaag maar zonder frees. Op de mijne heb ik een gewone tafel gemaakt met een bak eronder voor het resthout. Maar bij jouw versie zou dat niet werken, erg creatieve oplossing dus!

P1020305.jpg

Vroeger had ik op den duur een berg afval aan het uiteinde van de paneelzaag, en was ik om de X weken een halve dag bezig om dat op te ruimen. Dat is nu gelukkig voorbij.
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
ik moet ook nog iets vinden voor het zaagafval want het bergje ligt er nu ook op de grond.
misschien dat ik iets aan de andere kant kan plaatsen, moet er nog eens over brainstormen
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
gisteren avond kwam ik per toeval op kapaza op een felder FB 510 lintzaag, snel een bodje gedaan en tot mijn verbazing goedgekeurd.
Vandaag dus snel gaan kijken en ineens meegenomen.
Ik zag dat er een keramische geleiding opzat en ook de rijinrichting. een tafelverbreding zat er ook bij.
na een eerste inspectie was te zien dat deze machine praktisch niet gebruikt geweest is, zelf de borstel die het onderste wiel proper houd ziet er nog nieuw uit.

eerste foto's
IMG_0632.jpg

IMG_0633.jpg

IMG_0634.jpg

IMG_0636.jpg
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
ondertussen is de aanloopautomaat ook toegekomen en geïnstalleerd
werkt perfect, machine aanzetten en na 4 sec start de stofafzuiging, machine stil zetten en de afzuiging loopt nog 8sec na

IMG_0638.jpg
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
thx guys
morgen is het de finale, dan mag ik achter de AD741. denk dat het dan wel even gedaan zal zijn met kopen en ze eerst een beetje laat renderen :)
is bijna een toonzaal van felder in mijn atelier
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
image.jpg

Vandaag eindelijk de schaafbank kunnen halen. Vlug een stekker aan gezet en even laten draaien.... Die hoor je dus niet draaien met de silent power as �� Echt top!

Deze week ook het palletrek verzet want had geen plaats genoeg om alles te plaatsen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.