Hallo

Seamice

Nieuw lid
4 dec 2016
1
0
Hallo forumleden,

Bij deze wil ik mij even voorstellen op het forum.
Ik ben Davy en ik ben 32 jaar, ik ben al 13jaar werkzaam in de zaak van mijn ouders, wij verkopen elektro, kachels en haarden. ik verzorg al het onderhoud, plaatsingen en herstellingen.
Ik ben al jaren gefascineerd door houtbewerking en wil dit dan ook beginnen uitoefenen in mijn vrije tijd, ik speel namelijk ook gitaar en zou heel graag eens mijn eigen elektrische gitaar bouwen...
Ondertussen zat ik dus al jaren uit te kijken voor een kleine werkplaats/tuinhok te bouwen in mijn tuin, en vorig jaar in september 2016 ben ik er dan uiteindelijk aan begonnen.
Ik heb dit forum sinds een klein jaartje ontdekt en al tonnen inspiratie opgedaan! Super dat zulke mediums bestaan!

Groeten!

Hieronder een klein fotoverslag van de opbouw van mijn werkplaats/tuinhok.


Ik ben gestart met het leggen van buizen voor elektriciteit en watertoevoer/afvoer.
IMG_1561.jpg

Dan hebben we gegraven + de voorbereidingen getroffen voor de betonplaat van 7,5mx4m

IMG_1571.jpg

IMG_1588.jpg

Na het drogen van de beton, is er begonnen aan de bouw van mijn werkplaats/tuinhok
IMG_1796.jpg

IMG_1883.jpg
IMG_1880.jpg

Na het bouwen, het vloeren en het isoleren van de muren (6cm) en het plafond (12cm) hebben we het plafond geplaatst in 12mm osb, daarna heb ik de kachel alvast geplaatst, het was trouwens ondertussen winter en aan het vriezen...

IMG_1912.jpg
IMG_1914.jpg
IMG_1915.jpg

Nu heb ik reeds de muren met osb (18mm) bezet en een deel van de elektriciteit aangesloten en een voorlopige werkbank gemaakt met afbraakhout van paletten etc..
De vrouw wil ondertussen zijdehoenders houden, dus ben ik afgelopen zaterdag dan maar begonnen een mijn eerste project, een kippenhok/paleis.
(ps:wie interesse heeft in het ontwerp van het kippenhok. Ik heb dit in sketchup staan of kan deze ook posten in fotoformaat, in een ander forumonderwerp wel te zeggen, indien gewenst natuurlijk)

IMG_2418.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Welkom op het forum! Leuk dat je hier zoveel inspiratie opdoet:) Mooi project heb je onderhanden, we hopen hier meer van je te zien!


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.