Wat is de maat van een m33 in milimeters?

RalphSchipper

Actieve deelnemer
21 mrt 2017
28
0
Twente
Hoi mensen,

ik zoek een klauwplaat voor mijn Einhell tc ww 1000
nu heb ik iets gevonden en hier staat aangegeven:

Geschikt voor:
Alle houtdraaibanken met een aansluiting M33x3,5

Ik kan het niet vinden in de handleiding wat voor aansluiting ik heb.
Kan ik dit makkelijk omrekenen door de aansluiting op te meten en of de binnenmaat van mijn faceplate?
Binnenmaat van de faceplate is 16mm en het draad is 18mm of weet iemand hier toevallig wat voor "M" maat dit is?

Ralph
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Je hebt, ben ik bang, een probleem. Een goedkope Einhell draaibank heeft een kleine schroefdraad (M18) op de as, die niet veel andere draaibanken hebben.
Onderdelen daarvoor zijn dus wat lastiger te vinden. Tegelijkertijd is investeren in zo'n opspanschijf ook lastig, want je kunt hem op weinig andere draaibanken gebruiken.

Ik zou hier zo 1-2-3 ook geen kostenefficiënte oplossing voor weten.
 

RalphSchipper

Actieve deelnemer
21 mrt 2017
28
0
Twente
Tsja en een verloopmoer? Die zullen er vast wel zijn, maar volgens mij is dat riskant, zo'n draaibank maakt wel flink wat toeren.
Anders pech,
Eerst eens kijken of ik het hout draaien over een paar maanden nog steeds leuk vind, dan kan ik evt overwegen om een professionele draaibank te kopen.

Bedankt voor jullie reactie
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Maar een klauwplaat is geen faceplate / opspanplaat.
Die staan hier

http://www.willyvanhoutte.be/nl/catalog/show_cat/128

waar ik vreemd genoeg wel adapters zie, maar niet de opspanplaat waar die adapters dan in moeten,

Die zijn ze zeker vergeten erop te zetten...
De talonchuck kost bij Baptist zonder adapter € 207,-
dan komt er nog de adapter bij van € 27,-

Samen dus iets van 2 keer zo duur als een Einhell draaibankje.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Een verloopje van die M 18 naar M 32 met het bij hordende kraagje is wel te maken, maar is het de moeite waard?
 

RalphSchipper

Actieve deelnemer
21 mrt 2017
28
0
Twente
Een verloopje van die M 18 naar M 32 met het bij hordende kraagje is wel te maken, maar is het de moeite waard?

Nee ik zie daar ook vanaf, ik denk niet dat ik investeringen ga doen in mijn beginners draaibank.
Ik weet ook niet hoe veilig dat is om met verloopjes te werken, ik kan het niet onderbouwen maar het voelt niet goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.