bosch gsr 10.8 met of zonder V-ec

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
hallo,

ik ben aan het kijken voor een kleiner accu schroefmachine. nu heeft bosch deze ook in borstelloze motoren de v-ec serie. kwa kracht is deze op papier minder dan de normale serie maar zijn wel duurder. ik heb dus geen idee hoe dit zich tot elkaar verhoud. heeft iemand wel al ervaring in deze of kan mij vertellen hoe ik dit moet zien dat borstelloze machine minder kracht hebben op papier maar waarschijnlijk toch beter presteren?

gr marc
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Beste Marc, ik heb zowel de borstelloze als de motoren met borstel, merk geen verschil in het werk. Ze zouden minder snel stuk gaan, dat is misschien de belangrijkste reden om hem te kopen zonder borstel. Als de 10.8 V het niet aan kan gebruik ik de 18 volt :D
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Een borstelloze motor heeft minder slijtagedelen. Maar van de andere kant moet je al heel intensief gebruiker zijn om borstels te verslijten voor je zin hebt in een andere machine :)

Kris
 

Mathijs vijn

Actieve deelnemer
8 sep 2014
49
0
Bij mij op het werk hebben we er 3 met de ec motor. nu denk ik een jaar of 3. De boormachines worden elke dag intensief gebruikt. Zijn opzich goede machines. Weinig problemen ermee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.