HMC Rotterdam

JeroenSuurd

Nieuw lid
30 jun 2008
9
0
Klarenbeek
www.suurd.net
Ook ik overweeg naar het HMC te gaan, maar ben nog oriënterende, daarom interessant topic om door te nemen.

Hoeveel tijd ben je naast de opleiding kwijt? Het thuis door nemen van de theorie en de toetsen en heb je thuis ook nog praktijkopdrachten?
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
De tijd die je kwijt bent aan theorie vind ik erg meevallen. Ik ervaar dit niet als een zware of zelfs middelmatige belasting.

Ik vind het moeilijk om in tijd uit te drukken, maar twee keer per week een uur door de boeken bladeren is voorlopig nog afdoende. Toetsen wellicht een half uur per week als je het uitspreid. Je kan het zo bont maken als je wilt.

Praktijk thuis is optioneel voor als je in tijdnood komt. Maar in principe gebeurd alles op school zelf.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Zo, het eerste schooljaar is voorbij. Dat ging erg snel...!

Al met al heb ik erg veel geleerd, de hele ervaring zou ik voor geen goud willen missen. Het is een goede opleiding, en ja, soms heb je wel eens van die typische schoolse irritaties. Maar dat mocht de pret en het leren niet drukken. Met name de heren die de machinale training gaven en ook in de machine ruimte (Wij zeggen 'De Machinale') toezicht hielden krijgen van mij een dikke pluim! Echt topgozers die voor elke vraag 3 antwoorden hadden en de tijd namen om het je uit te leggen.

Deze foto is een goede samenvatting.

obr4PLn.jpg
 
P

Pel

Guest
Deze opleiding is een goede investering waar je nog lang plezier van zult hebben.

Groet Pel.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Zo, het eerste schooljaar is voorbij. Dat ging erg snel...!

Al met al heb ik erg veel geleerd, de hele ervaring zou ik voor geen goud willen missen. Het is een goede opleiding, en ja, soms heb je wel eens van die typische schoolse irritaties. Maar dat mocht de pret en het leren niet drukken. Met name de heren die de machinale training gaven en ook in de machine ruimte (Wij zeggen 'De Machinale') toezicht hielden krijgen van mij een dikke pluim! Echt topgozers die voor elke vraag 3 antwoorden hadden en de tijd namen om het je uit te leggen.

Deze foto is een goede samenvatting.

obr4PLn.jpg

Tot volgend jaar. Je bent harte welkom in de houtwinkel.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Tot volgend jaar. Je bent harte welkom in de houtwinkel.

Dank! De houtwinkel was ook een erg fijne plek om te zijn.

Het 2e jaar zit er niet voor mij in, tenminste niet in 2019. De thuissituatie gaat aanzienlijk veranderen, in de positieve zin, waardoor dit even niet mogelijk is. Wel ga ik met deze 'besparing' de 2e jaars boekenlijst kopen en mijzelf het e.a. aanleren. Daarnaast komt er ook wat materiaal bij mij op zolder te staan waarmee ik de praktijk kant wat meer kan verdiepen!
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Dank! De houtwinkel was ook een erg fijne plek om te zijn.

Het 2e jaar zit er niet voor mij in, tenminste niet in 2019. De thuissituatie gaat aanzienlijk veranderen, in de positieve zin, waardoor dit even niet mogelijk is. Wel ga ik met deze 'besparing' de 2e jaars boekenlijst kopen en mijzelf het e.a. aanleren. Daarnaast komt er ook wat materiaal bij mij op zolder te staan waarmee ik de praktijk kant wat meer kan verdiepen!

Je bent volgend jaar welkom als je wat nodig hebt. Vraag maar even naar Jeffrey en dan komt het goed.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Dat kan kloppen. Ik neem de werkzaamheden van gerrit over.

Ah zo! Ja, ik ken alleen je collega van de donderdag en ik besef mij net dat hij er niet perse elke dag staat haha. Maar ik ga sowieso nog een keertje langs komen, heb ook al een uitnodiging gekregen om de machinale te gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.