Olijf vaas met deksel.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Een vaas van Olijfhout met deksel.

Hoogte zonder deksel 26 cm.
Hoogte totaal 38 cm
Diam 12 cm

Afgewerkt met, eerst sanding sealer van Chestnut
daarna Friction Polish van Chestnut.

P2040032.jpg

P2040028.jpg

P2040030.jpg

P2040029.jpg
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hoi Rien,

Toch nog even iets negatiefs.
Mijn oog struikelt over de overgang in de bochten van het deksel. Naar mijn mening had de deksel gewoon bolvormig kunnen zijn, in plaats van een kort bolletje, gevolgd door een holletje. Je hebt het niet gedaan omdat je te weinig hout had, neem ik aan. Of bestaat de deksel uit twee stukken: de deksel zelf en de langgerekte bekroning?

Ik heb het ook eens gedaan met een simpel doosje in eiken, met een gezwarte eiken deksel. Daarvoor het bik drie verschillen deksels gemaakt, en de mooiste combinatie gehouden.

Teken het maar eens uit, en kijk dan naar het verschil. Of probeer het uit met ander hout, dat je zwart kleurt.

Succes!

Bert Rosbach.

Op zich is het mooi draaiwerk en mooi hout, elk onderdeel apart. Alleen in combinatie struikelt mijn oog.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Hoi Rien,

Toch nog even iets negatiefs.
Mijn oog struikelt over de overgang in de bochten van het deksel. Naar mijn mening had de deksel gewoon bolvormig kunnen zijn, in plaats van een kort bolletje, gevolgd door een holletje. Je hebt het niet gedaan omdat je te weinig hout had, neem ik aan. Of bestaat de deksel uit twee stukken: de deksel zelf en de langgerekte bekroning?

Ik heb het ook eens gedaan met een simpel doosje in eiken, met een gezwarte eiken deksel. Daarvoor het bik drie verschillen deksels gemaakt, en de mooiste combinatie gehouden.

Teken het maar eens uit, en kijk dan naar het verschil. Of probeer het uit met ander hout, dat je zwart kleurt.

Succes!

Bert Rosbach.

Op zich is het mooi draaiwerk en mooi hout, elk onderdeel apart. Alleen in combinatie struikelt mijn oog.

Hallo Bert

Allereest wil ik zeggen dat dit dus de discussies zijn waar je iets van kan leren.
Het deksel is gedraaid uit 1 stuk langshout dus dat is zeker niet de reden.
Ik wilde graag een steil, hoog, slank dekseltje omdat ik denk dat de vaas daar om vraagt.
En als ik me dan jouw idee inbeeld denk ik dat het er iets plomper uit gaat zien.
Maar ik wil dat wel eens uitproberen met een stukje goedkoop hout dat ik ook zwart kan maken.

(Draai) groeten
Rien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.