Fijne werkschoenen

hardezager

Nieuw lid
20 mrt 2017
1
0
Hoi!

Nieuw hier. Maar ben op zoek naar fijne en prettige werkschoenen, waar je ook niet te veel in gaat zweten. Iemand een idee voor een goed merk? Mag best wat kosten :) En nog goede ervaringen?

Alvast dank!
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Ik heb laatst de Grisport Werkschoen 71607 S3 gekocht bij de Boerenbond toen ik weer eens een spijker door mijn zool heen kreeg. Was een aanbieding van 70 euro.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Sievi.
Zalige schoenen. Enkele jaren geleden waren ze op het werk overgestapt op Bata en Uvex. Maar dat zijn net houten klompen waar je bokkepoten van krijgt.
Na veel zagen krijgen we terug Sievi en vorige week mijn nieuwe schoenen gekregen. Een hele verademing voor mijn voeten.
Kosten wel wat, maar zijn hun geld meer dan waard.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Timberland Pro is goed, ik heb vele merken geprobeerd die er cool uit zien met rubber en plastiek overal, maar dat zijn des te meer delen die vroegtijdig slijten en stuk gaan. Daarvoor ben ik uiteindelijk op zoek gegaan naar iets dat eenvoudig en duurzaam gebouwd was, De Timberland is gemaakt van 3 stukken dik leder op een rubberen zool. Eenvoudig en sterk, je moet ze wel goed inlopen. De eerste week is geen lachertje.
Je zit wel snel aan €130-180 per paar afhankelijk van de winkel, maar ik heb ondervonden dat je bij werkschoenen er ongeveer 1 maand gebruik per €10-15 uit kan halen. Een goedkoop paar van €30 was bij mij na 2 maanden volledig aan flarden. Uit een Timberland haal ik ongeveer één jaar bij dagelijks professioneel gebruik.
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Ik loop op Blundstones. Met en zonder rubberen neus te krijgen. Wel goed passend kopen, het zijn instappers. Dus zonder veters. Ooit gekocht uit dezelfde filosofie als Benchworks. Wat er niet op zit gaat ook niet kapot.;-) Doe ik twee a drie jaar mee zonder ze te ontzien.

Groet,
Cc
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
ik heb hele goeie ervaringen met de veiligheidsschoenen van Jallatte. Ik heb het "instapper" model, stevig en luchtig, zeker ook omdat ik de hielen plat heb gelopen
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Merken noemen kan prima, maar heeft dat zin? Schoenen zijn heel erg persoonlijk kwa pasvorm.
Er is naar mijn mening toch wel een verschil tussen geklede schoenen en werkschoenen kopen. Uiteraard moeten ze lekker zitten, maar naar kwaliteit en draagcomfort zijn er merken die goed scoren en andere merken die enkel je voeten beschermen.
Bij de betere merken ga je verschillende modellen hebben, en eventueel ook verschillende pasvorm binnen een bepaald model (smal, gemiddeld of breed).
Bovendien zijn er ook nog verschillen wat eisen die gesteld worden. Iemand die op een werf in ruwbouwfase bezig heeft zal andere eisen aan de schoenen stellen dan bijvoorbeeld ik die bij particulieren in huis komt.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
gri sport,, loop ik al bij elkaar 10 jaar mee,, elke 2 jaar wel nieuwe,, niet omdat ze op zijn maar ik loop er wel 10uur per dag op 5 dagen .. dus zorg graag goed voor mn voetjes ..

maar ga niet voor goedkoop maar goed,, je voeten zijn het waard,, je krijg bij de geboorte maar 1 paar..
suc6

groet robert
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Bij mij ook al 15 jaar de gri sport. Hier in de omgeving is deze de meest gebruikte werkschoen. Ik loop als hovenier veel in de modder zand en doe veel bestrating, maar ze voldoen goed met deze werkzaamheden.
Ik haal in de herfst voor de kou en nattigheid elk jaar een nieuw paar schoenen.

Ik heb een keer goedkope schoenen gehaald, maar deze deden na een week zo zeer, en kreeg er blaren van, dat ik ze na een week heb weggegooid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.