Wie kan er een regelkastje met een potentiometer bouwen

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Hallo,

Is er iemand die het leuk vind om een regelkastje voor me te bouwen zoals degene in de volgende link.
http://www.lathespeedcontrol.com/inverter-remote-pendants.php
Zelf heb ik er te weinig verstand van om het naar behoren te ontwerpen.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd het bedrijf uit de link te contacteren, maar deze reageren niet.
De regeling moet passen op mijn moeller vl6-340 5,5 kw frequentieregelaar.IMG_7272.jpg

Aangezien ik niet kan achterhalen of de kastjes in de links dat kunnen lijkt het me redelijk zinloos er zomaar 1 te bestellen.

Wie wil er 1 voor me bouwen? de beloning is 100,- incl verzending naar Landsmeer.

Hartelijke groeten,
Rik Blaauw
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
De meeste frequentieregelaars kan rechtstreeks een potmeter (10K) op , dus meer dan een doosje, paar schakelaars en potmeter heb je meestal niet nodig.
Al eens in de manual van je regelaar gekeken ?
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
De meeste frequentieregelaars kan rechtstreeks een potmeter (10K) op , dus meer dan een doosje, paar schakelaars en potmeter heb je meestal niet nodig.
Al eens in de manual van je regelaar gekeken ?

Dank voor de reactie, ik heb al eens een regelaar zo uitgerust. Tijdens dat proces ben ik er achter gekomen dat ander mensen hier veel beter en sneller in zijn dan ik. Vandaar dat ik vraag of iemand anders het leuk vind om deze voor mij te bouwen. Als compensatie krijg je een leuke vergoeding.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Twee schakelaars (forward / reverse) en een potmeter, meer is het ook niet.
Of hoe wil je het eigenlijk ? Er is ook wat configureerbaar in je drive.
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Probeer eens een mailtje naar Killinger, Dhreshlerbedarf Schulte en anderen leveranciers van draaibanken. Mogelijk kunnen zij een mooi professioneel uitziend kastje met magneethouder leveren.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Dank allemaal voor de reacties en suggesties. Ik heb toch contact gekregen met het eerder genoemde bedrijf "Newton Tesla" Erg behulpzaam. Ze gaan een kastje maken dat past bij m'n frequentieregelaar voor 100,- incl btw en incl verzendkosten. precies wat ik zoek dus!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vraag er een multi stekker aan, kan handig zijn als je 5 draaibanken hebt, kan je ze allemaal synchroon regelen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.