Spero 2120 invalzaag

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Hallo,
ik heb een tweedehands spero 2120 invalzaag op het oog. Ik heb een paar vragen:
1) ik ken het merk niet zo, iemand ervaring? Mijn klussen of budget zitten niet op Festool niveau, afgaande op de nieuwprijs Bosch/Makita kwaliteit?
2) is een invalzaag geschikt om er een dhz tafelzaag van te maken, oftewel op zijn kop onder een plaat geschroefd.
Ik hoor graag jullie mening en idee
3) zaag komt van een aannemer, 230 mm zaagblad: is het een 'echte bouwzaag' of is er nauwkeurig mee te werken (ligt ook aan de gebruiker natuurlijk ��)
 
Laatst bewerkt:

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Ik gebruik hem met een festool rail om te bekantrechten. Het is een beest van een machine waar
je wel mee moet leren omgaan. 6 cm dikke schaaldelen zaag ik in 2 x.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Jazeker, maar je moet ze constant bij de les houden.
Ik ben er jarenlang zeer frequent geweest voor handel/inkoop/productontwikkeling.
Je specs zijn uiteraard belangrijk maar ook de kwaliteitscontrole daar op.
Als je dat niet goed doet nemen ze acuut een loopje met je.
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Zie toch maar van de spero af. Voornaamste reden is dat het zaagblad niet op een bepaalde zaagdiepte kan worden vastgezet. En ik vermoed dat dit bij weinig invalzagen zal kunnen, dat maakt het voor mij niet geschikt om er een dhz zaagtafel van te maken. Wellicht is een DeWalt 576 met lineaal iets?
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Zie toch maar van de spero af. Voornaamste reden is dat het zaagblad niet op een bepaalde zaagdiepte kan worden vastgezet. En ik vermoed dat dit bij weinig invalzagen zal kunnen, dat maakt het voor mij niet geschikt om er een dhz zaagtafel van te maken. Wellicht is een DeWalt 576 met lineaal iets?
Ik ken eigenlijk geen invalzaag die geen diepteafstelling heeft.
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Natuurlijk wel een dieptesafstelling, maar niet de mogelijkheid om hem daarop vast te zetten zonder dat deze terugveert.
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Goed, de spero is het niet geworden. Invalzaag gaat het ook niet worden voor het doel dat ik in gedachten had. Op marktplaats een 2e hands Festool AP 65, voor 125 kan ik die overnemen, maar met een geleiderail rond de 100 en een afzuigslang komt het toch rond de 250 euro. Zou een DeWalt 576 met rail dan geen goede overweging zijn?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.