schuttingpaal staat schuin

Rale

Nieuw lid
11 mei 2016
23
1
Goedendag,

Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie advies willen betreffende het volgende:
Onlangs hebben we een schutting geplaatst maar een paal trekt meer naar rechts waardoor de schuttingdeuren niet goed sluiten en niet gelijk lopen.
Wat kan ik het beste doen?

ScreenShot007.jpg
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Demonteren en de twee palen links van de deur in een gestorte poer fixeren.
Het paneel is niet gemaakt om haaks te blijven en verandert door asymmetrische belasting in een parallelogram.
Je kunt ook een schoorconstructie bedenken maar dat komt dan al snel in het zicht.
 

Rale

Nieuw lid
11 mei 2016
23
1
Dag Hans, bedankt voor je snelle antwoord.
De palen zijn allen in snelbeton gestort, de paal onder de pijl is in een brede PVC pijp gezet en vervolgens gevuld met snelbeton. Ze zijn niet zomaar de grond in geslagen.
Ik heb het idee dat het beste idd demonteren is, vervolgens paal uitgraven en in wijder gat beton storten zodat beweging/leunen beperkt wordt... is dit een optie?
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Dag Hans, bedankt voor je snelle antwoord.
De palen zijn allen in snelbeton gestort, de paal onder de pijl is in een brede PVC pijp gezet en vervolgens gevuld met snelbeton. Ze zijn niet zomaar de grond in geslagen.
Ik heb het idee dat het beste idd demonteren is, vervolgens paal uitgraven en in wijder gat beton storten zodat beweging/leunen beperkt wordt... is dit een optie?

Oké. De pijp is niet geschikt om de zijdelingse krachten op te vangen.
Je zult echt een grotere poer moeten maken evt in combinatie met een schoor.
Daarnaast ben ik geen fan van hout in poeren, dat rot erg snel.
Beter verzinkt staal instorten en daar het hout aan bevestigen zodat het kan ventileren.
 

Rale

Nieuw lid
11 mei 2016
23
1
Oké. De pijp is niet geschikt om de zijdelingse krachten op te vangen.
Je zult echt een grotere poer moeten maken evt in combinatie met een schoor.
Daarnaast ben ik geen fan van hout in poeren, dat rot erg snel.
Beter verzinkt staal instorten en daar het hout aan bevestigen zodat het kan ventileren.

Duidelijk, dank je wel.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Bij schuttingen die ook een poort hebben zie bij de poort altijd aanweesrzijde een paal die beide boven op verbonden zijn met een balk/paal boven de poort. Op deze manier zakt de paal die verticaal staat niet naar binnen
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Als je de paal teruggeduwd krijgt is dit misschien een optie. Als je geen schoor wilt plaatsen: Je kan meer stabiliteit in het linker gedeelte krijgen door alle verbindingen dubbel uit te voeren:

schoor.jpg

De deuren hebben trouwens ook geen schoren :confused:
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
je kan beter een regel boven op de schutting monteren als je er een dubbele deur in wilt zetten.

een schoor in het scherm kan ook maar om dat mooi te krijgen moet je het scherm uit elkaar halen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.