Yes! M'n machines zijn geleverd :-)

Atmoz

Actieve deelnemer
Afgelopen maandag om +/- 7u 's morgens kreeg ik een belletje: "we moeten nog 700 meter, dan zijn we er"
Ik was toevallig nét wakker, dus even snel wat aantrekken, garage in, poort open... en jawel hoor: daar stond de vrachtwagen al :cool:

Na ruim 2 maanden wachten werden dan eindelijk de Hammer machines geleverd. De dag kan niet beter beginnen, toch?!


Enkele dagen van te voren had ik samen met m'n pa krachtstroom naar de garage gelegd:

3-fase_grond.jpg


3-fase_spullen.jpg




Zo lag alles er zondagavond bij:

3-fase_verlengkabels.jpg

(alvast een biertje erbij genomen om te vieren dat de machines de dag erna werden geleverd ;) ik wist alleen niet dat 't zo vroeg zou zijn... ze zouden me om 9u 's morgens bellen om door te geven hoe laat ze zouden komen, haha)



Foto's van de levering:

Hammer_leveren1.jpg


Hammer_leveren2.jpg


Hammer_leveren3.jpg


Hammer_leveren6.jpg


Hammer_leveren7.jpg



Ik heb/had helaas niet veel tijd deze week, dus de lintzaag staat zelfs nu nog vastgeschroefd op de transport-pallet.
De zaagtafel heb ik wel al heel even (nog zonder afzuiging) geprobeerd. Erg mooi ding :D


Wat foto's van de Hammer K3 basic:

Hammer_K3_Basic1.jpg


Hammer_K3_Basic2.jpg


Hammer_K3_Basic3.jpg


Hammer_K3_Basic4.jpg


Hammer_K3_Basic5.jpg


Hammer_K3_Basic6.jpg


Hammer_K3_Basic7.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Ja, en nu nog gereedschap gebruiken , i.p.v. gereedschap aanschaffen :D. Wij hebben nog niet veel dingen gezien die jij hebt gemaakt, behalve gereedschapgerelateerde projecten (klemmenrek, gereedschapswand, etc.).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Gereedschap is om over te praten. Het is net als met modelspoorbanen, het bedenken, aanleggen en dingen kopen is het leukste. Is het eenmaal klaar dan ga je denken over een nieuw plan. En als je al die mooie nieuwe machines gaat gebruiken,dan worden ze vies en dat is zonde.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Ik krijg er helemaal een deja vu / anticipatie rilling van. Heb eergisteren krachtstroomkabels gemaakt voor de machines die eind april komen (een A3 31, N4400 en AF14). Waarbij ik trouwens wel gebruik gemaakt heb van adereindhulsjes (heb je dat ook gedaan?).

Hoe was het van de pallet afkrijgen van de zaagcombi? Ging dat een beetje - want dat is waar eigenlijk een beetje tegenop zie, dat in mijn eentje doen.

En nog een vraagje: de AF14 moet je dus zelf in elkaar zetten. Kan dat ook in spiegelbeeld, dus met de motor rechts en de bedienknop naar je toe in die oriëntatie?
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Atmoz, ik vind dit niet kunnen zo'n topic .... het is een schande ons zo doen kwijlen :cool: Felder/hammer ... pokkeduur maar toch zo'n prachtige machines hé.

Een vraagje (geen commentaar) : waarom met zo'n mega machines en zo'n investering qua budget dan toch niet kiezen voor een RL van Felder ipv de AF ?
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
en dat nog met een heerlijke duvel erbij :) Goede keuze van bier, en natuurlijk ook van materiaal. Veel plezier er mee en laat het smaken
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Een feestje!!

jaap

Dat is het zeker Jaap :D


Poh, mooi!

Nu kun je alleen foutjes in je werkstukken niet meer afschuiven op een gebreken in je machinepark ;)

Thanks!
Enne, daar zit wat in ja... Goed m'n best doen dus. Of de werken met foutjes erin gewoon niet laten zien haha :p


kijk daar wordt even goed huis gehouden ... top!!!!

:cool:


Bling bling hoor!

Nog wel ja...
En hopelijk weet ik het ook (redelijk) schoon/gaaf te houden.


Ja, en nu nog gereedschap gebruiken , i.p.v. gereedschap aanschaffen :D. Wij hebben nog niet veel dingen gezien die jij hebt gemaakt, behalve gereedschapgerelateerde projecten (klemmenrek, gereedschapswand, etc.).

Klopt, hier op WW heb ik ook geen eigen topic om dingen te laten zien. En bovendien ben ik ook geen echte houtbewerker zoals velen hier, dus veel meubels en dat soort dingen zul je mij niet zien maken. Wel Escaperooms, een Home Theater en 1001 projecten in/rond m'n huis. Dus eigenlijk hout, afgewisseld met metaal, mechanica, software en elektronica. Meer een beetje van alles wat dus :)


Gereedschap is om over te praten. Het is net als met modelspoorbanen, het bedenken, aanleggen en dingen kopen is het leukste. Is het eenmaal klaar dan ga je denken over een nieuw plan. En als je al die mooie nieuwe machines gaat gebruiken,dan worden ze vies en dat is zonde.

Precies... :rolleyes:


Proficiat met deze mooie aanschaf!

Fons

Dankjewel Fons!


Ik krijg er helemaal een deja vu / anticipatie rilling van. Heb eergisteren krachtstroomkabels gemaakt voor de machines die eind april komen (een A3 31, N4400 en AF14). Waarbij ik trouwens wel gebruik gemaakt heb van adereindhulsjes (heb je dat ook gedaan?).

Oh cool zeg. Nog effe wachten dus... maar wat een vooruitzicht!
Jep, overal (zoals dat hoort) adereindhulsjes gebruikt.

Hoe was het van de pallet afkrijgen van de zaagcombi? Ging dat een beetje - want dat is waar eigenlijk een beetje tegenop zie, dat in mijn eentje doen.

Ik heb (gelukkig) hulp gekregen van pa en ma. Alleen zou uiteindelijk ook wel gaan, maar toch wel met veel meer moeite/tijd.
Als ik eerlijk ben zou ik gewoon even iemand vragen. Wel zo veilig ook met zulke zware apparaten!

En nog een vraagje: de AF14 moet je dus zelf in elkaar zetten. Kan dat ook in spiegelbeeld, dus met de motor rechts en de bedienknop naar je toe in die oriëntatie?

Nee, er is maar één manier om die AF14 in elkaar te zetten.
Misschien kun je zelf iets handigs bedenken/fabriceren? Ik wil uiteindelijk de mogelijkheid hebben om deze (draadloos) te schakelen vanaf de machines.


Atmoz, ik vind dit niet kunnen zo'n topic .... het is een schande ons zo doen kwijlen :cool: Felder/hammer ... pokkeduur maar toch zo'n prachtige machines hé.

Hahaha :p


Een vraagje (geen commentaar) : waarom met zo'n mega machines en zo'n investering qua budget dan toch niet kiezen voor een RL van Felder ipv de AF ?

Ik heb even gekeken wat een Felder RL is, maar het ziet eruit als een vrij groot apparaat. En ik wil denk ik niet weten wat daar de prijs van is...
Zo gek veel plaats heb ik ook weer niet in m'n garage, en bovendien ben ik maar een hobbyist, dus vond dit al "gek" genoeg.


Veel succes met je nieuwe gereedschap.
Ronny

Dankjewel Ronny!


en dat nog met een heerlijke duvel erbij :) Goede keuze van bier, en natuurlijk ook van materiaal. Veel plezier er mee en laat het smaken

Haha, jazeker: een Duveltje gaat er altijd wel in.
Dank!
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Wat is de functie van het aansluitblok met de cee stekkers?

In principe alleen een verdelen van 1 naar 2.
Maar die zit er maar tijdelijk tussen. Is om nu "sap" te geven aan 2 machines (één zaag + afzuiging) tegelijk.
Straks, als ik precies weet waar wat gaat komen, komen er vaste aansluitingen. De aanvoerkabel naar dat aansluitblok mag ook officieel niet op deze manier. Dat is kabel alleen voor een vaste verbinding. Maargoed, ik beweeg er natuurlijk niet mee, dus voor een paar weken dat dit zo wel.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Gefeliciteerd met deze aankoop. Ga je beslist geen spijt van krijgen.
Als ik het goed zie op de foto's dan heb je op de lintzaag de keramische geleiders zitten.
Ben heel benieuwd straks naar je ervaringen hiermee. Ben zelf aan het twijfelen of ik ze zal aanschaffen. Vandaar.

Groet,
Jan
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Wow! Das een gaaf machinepark. Gefeliciteerd!

Klopt, hier op WW heb ik ook geen eigen topic om dingen te laten zien. En bovendien ben ik ook geen echte houtbewerker zoals velen hier, dus veel meubels en dat soort dingen zul je mij niet zien maken. Wel Escaperooms, een Home Theater en 1001 projecten in/rond m'n huis.....

Escaperooms lijkt me best interessant, post je daar op een ander forum over?

Ga je nog een afzuigbuizen systeem aanleggen? Ben benieuwd.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Gefeliciteerd, dat wordt genieten om straks mee te mogen spelen. Zo herkenbaar de eerste keren het nieuwe spul gaan gebruiken.

Groet Jos
 

Houtie

Nieuw lid
15 sep 2014
23
0
Mooie machines. Maar horen zo'n mooie machines niet eigenlijk in de woonkamer te staan. :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.