Yes! M'n machines zijn geleverd :-)

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
sinterklaas is vroeg dit jaar.... ik zal mijn lijstje ook maar alvast opstellen... kijken of ik dit in 8 maanden tijd bij mijn vrouw erdoor krijg ;)
 

La Torre

Actieve deelnemer
3 okt 2014
43
1
Nederland en Spanje
Mooi spul, maar ik hou zelf meer van hout bewerken dan van machines bedienen.
Morgen weer een paar meter schulpen met de handzaag... ;-) Daar moet je dan natuurlijk ook maar net de tijd voor hebben, dus ik snap best dat de keuze soms valt op fabriekswerk.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Dat aansluitblok is dus tijdelijk, ik dacht dat het misschien een inschakelautomaat was.
Mooie machines, veel plezierige en veilige uurtjes toegewenst.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Bedankt voor de leuke reacties allemaal ;)


Gefeliciteerd met deze aankoop. Ga je beslist geen spijt van krijgen.
Als ik het goed zie op de foto's dan heb je op de lintzaag de keramische geleiders zitten.
Ben heel benieuwd straks naar je ervaringen hiermee. Ben zelf aan het twijfelen of ik ze zal aanschaffen. Vandaar.

Groet,
Jan

Klopt Jan, ik heb voor het X-life systeem gekozen.
Heb er nog geen lintzaagblad op liggen, dus nog niet kunnen zagen/testen.
Ik heb "helaas" geen ervaring met zo'n grote lintzaag zonder ceramische geleiders, dus ik "ben bang" dat het sowieso super goed gaat bevallen :D




Wow! Das een gaaf machinepark. Gefeliciteerd!

Dankjewel!

Escaperooms lijkt me best interessant, post je daar op een ander forum over?

Nou, ik kan/mag daar natuurlijk niet teveel over vertellen en/of laten zien, want dan zouden mensen voor het spelen kunnen zien hoe de kamers eruit zien, en hoe de puzzels etc... werken :rolleyes:
Dus als ik al iets laat zien of erover vertel, dan is dat met voorzichtigheid en niet té veel detail. Maar ik post dus wel af en toe eens wat.

Laatst -met de feestdagen- hadden we bijvoorbeeld een "popup-escaperoom" in Maastricht gemaakt. Daar heb ik toen een logo voor gemaakt:

BestEscape_logo_maken2.jpg


Best_Escape_verlich_logo.jpg



En de aansturing (vooral met Arduino's) kan ik natuurlijk ook wel laten zien, daarvan weet men toch niet waar het precies voor is...

BestEscape_Arduino1.jpg



Af en toe moet er ook wat "bewijs" worden geleverd dat er ook gebouwd wordt he :cool:

BestEscape_klussen.jpg


BestEscape_klussen_met_BoschBlauw.jpg



Ga je nog een afzuigbuizen systeem aanleggen? Ben benieuwd.

Jazeker, dat is wel nog steeds de bedoeling.


Mooie machines. Maar horen zo'n mooie machines niet eigenlijk in de woonkamer te staan. :cool:

Haha, klopt eigenlijk wel ja. Maar daar staat al wat anders:

Bosch_GCM12GDL_2.JPG


Bosch_GCM12GDL_8.JPG

(grapje, was natuurlijk maar zeer tijdelijke he, hahaha)


Adereindhulsjes ook in de stekkers gebruikt?

Ik moet eerlijk bekennen dat m'n pa die heeft gedaan. Hij doet alles 100% via de norm, dus als dat zo hoort, dan heeft hij adereindhulsjes gebruikt ja. Toevallig weet ik dat die stekkers (tenminste één wat ik heb gezien) zo'n klemsysteem heeft.... moet je dan ook die hulsjes verplicht gebruiken?


Mooi spul, maar ik hou zelf meer van hout bewerken dan van machines bedienen.
Morgen weer een paar meter schulpen met de handzaag... ;-) Daar moet je dan natuurlijk ook maar net de tijd voor hebben, dus ik snap best dat de keuze soms valt op fabriekswerk.

Ja precies, het is ook een kwestie van tijd. Ik ben een beetje van beiden, en vind het dan ook fijn dat ik de mogelijkheid heb. Bovendien vind ik het mooie machines, dus sowieso ook gaaf om te hebben. ('t oog wilt ook wat toch?! :p)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Through-hole componenten! Nog een geluk dat er ook ergens een flesje Heineken op de foto's stond, of ik had me bevlekt.

(Erg mooi machinepark, overigens)
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
er zijn inderdaad stekers die je zonder adereindhulsjes moet gebruiken die klemmen zoals een wago klem,er zijn er zelfs die je niet hoeft te strippen.
Maar normaal met schroefverbinding is in elk geval adereindhulsjes gebruiken.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Briljante topic....heerlijk gevoel he ? ... Veel plezier

Dankjewel. Inderdaad heerlijk om met zulke mooie spullen te mogen werken!


Ziet er goed uit Atmoz!

Thanks!:cool:


Through-hole componenten! Nog een geluk dat er ook ergens een flesje Heineken op de foto's stond, of ik had me bevlekt.

(Erg mooi machinepark, overigens)

Hehe :p
Thanks voor 't compliment!


Mooi spul, ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken :)
Wordt vast heel strak !

Dankjewel. Tja, eigenlijk vanalles en nog wat... Het jammere is: een (groot) deel wordt gemaakt voor m'n escaperoom. En dat is spul wat ik helaas niet online mag/kan zetten.
Het andere deel (voor m'n hobby/privé/etc...) natuurlijk wel, dus daar moet ik misschien maar eens een topic over maken. Lijkt me sowieso leuk om hier op WW een eigen topic te hebben waar ik vanalles en nog wat in kan posten...


er zijn inderdaad stekers die je zonder adereindhulsjes moet gebruiken die klemmen zoals een wago klem,er zijn er zelfs die je niet hoeft te strippen.
Maar normaal met schroefverbinding is in elk geval adereindhulsjes gebruiken.

Jep, komt goed. Thanks!!



:eek:


Moet zeggen: Je zet wel stappen!
Ik wens je veel plezier en succes met je aanwinsten.

Dankjewel Hubert ;)


Proficiat met deze mooie aanschaf!

Thanks!! :D


Leuk leesvoer...

Hehe, net als jou topics?:cool:


Thanks voor de ontzettend leuke reacties mensen. Erg leuk om te lezen!

In de lijn van het topic hierbij dan ook mijn laatste "gereedschaps-aanschaf". Dit beestje ben ik gisteren bij onze oosterburen gaan ophalen:

Haase_1065Profi_1.jpg



Haase_1065Profi_2.jpg



Haase_1065Profi_3.jpg



Haase_1065Profi_4.jpg



Haase_1065Profi_5.jpg



Haase_1065Profi_6.jpg



Haase_1065Profi_7.jpg



Haase_1065Profi_8.jpg



Haase_1065Profi_9.jpg



Haase_1065Profi_10.jpg



Haase_1065Profi_11.jpg



Haase_1065Profi_12.jpg


Hij staat (zoals je waarschijnlijk kunt zien :eek:) nog niet op z'n uiteindelijke locatie, dus ik kan helaas nog niet ermee frezen.
Opzich is dat ook geen probleem, want ik moet eerst maar eens wegwijs raken met de 1001 instellingen/mogelijkheden....

Hopelijk kan ik binnenkort al wat moois laten zien wat het apparaat voor me gemaakt heeft :cool:

Groetjes,

Atmoz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.