Felder op herhaling

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Het zal je maar gebeuren: twee keer de lintzaag Felder 500 stuk - twee keer hetzelfde euvel.
Machine start steeds trager totdat hij helemaal niet meer op gang komt en de zekering doorslaat.
Dus weer Felder gebeld. Antwoord: we nemen dit op met de fabriek.
Een week later: we hebben nieuwe onderdelen binnen en bellen nog voor een afspraak. Felder houdt mij op de hoogte van het verloop.
Twee weken later: afspraak monteur komt langs.
Drie weken later: monteur vervangt onderdelen en machine loop weer zoals het hoort.
Monteur: als het weer gebeurt: direct bellen, want dit mag niet voorkomen - de netspanning is goed.
Conclusie: keurig geregeld door Felder.
Geven dus ook service aan de particulier!
Waarvan akte!!!!!!
vr.gr. Jan Pranger.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Heb je enig idee waarom het nu al voor de 2e keer stuk is ? slechte onderdelen, te lichte onderdelen tov de rest vd machine, toeval ?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.767
738
Enschede, Twente
Condensatoren zijn notoir; er wordt veel mee gerommeld door vervalsers in het land achter de Grote Muur. En dankzij de 'global economy' komen ze overal terecht, dus ook in Oostenrijk.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Geen idee wat de diepere oorzaken zijn achter dit goed opgeloste euvel. Misschien spanningsverschillen in het net. Of wellicht Chinezen, die een hekel hebben aan houtdraaiers. In ieder geval heeft de Chinees uit Barneveld (Felder) mij goed geholpen.
vr.gr. en dank voor het meeleven :eek:
Jan Pranger.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Geen idee wat de diepere oorzaken zijn achter dit goed opgeloste euvel. Misschien spanningsverschillen in het net. Of wellicht Chinezen, die een hekel hebben aan houtdraaiers. In ieder geval heeft de Chinees uit Barneveld (Felder) mij goed geholpen.
vr.gr. en dank voor het meeleven :eek:
Jan Pranger.
Hoi Jan, snap niet waarom je de Felder zo nodig op herhaling moest sturen:p
Een ding is zeker, de service was geweldig!
Bij veel leveranciers krijg je in het beste geval de onderdelen toegestuurd en mag je deze zelf vervangen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.086
2.601
Ik gok dat de motor geen centrifugaalschakelaar heeft maar een timer. Als de timer te laat of helemaal niet schakelt gaat je startcondensator in rook op, daar deze meestal niet gemaakt is voor continue gebruik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.