Nu ook Dewalt bij Aldi

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Laatst las ik een opmerking dat "Bosch zijn naam te grabbel gooide" , nu dan ook DeWalt :p.

Nu moet ik zeggen, in het boren merk ik er eigenlijk vrij weinig van of mijn "Blauwe Bosch" boormachine van Aldi komt of van Kruis/Baptist.
Mijn portemonnee merkt het wel.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Laatst las ik een opmerking dat "Bosch zijn naam te grabbel gooide" , nu dan ook DeWalt :p.

Nu moet ik zeggen, in het boren merk ik er eigenlijk vrij weinig van of mijn "Blauwe Bosch" boormachine van Aldi komt of van Kruis/Baptist.
Mijn portemonnee merkt het wel.


tja,,, blijft het een beetje mjaaaa vinden..

ik heb een goede relatie met mn leverancier hier in de buurt,,, en dat is mij erg veel waard..

had vorigeweek met mn blauwe bosch een klein deffect ( leuk he uitlenenen ) even weg gebracht,,, baalde wel, want ik had m die week zelf nodig...

geen probleem zij mn leverancier hier pak er maar een van ons mee zonder te betalen..

ik weet niet of ze bij de aldi ook service hebben? mischien als je terug gaat kun je wel een reep chocolade mee krijgen als service ;)

maar bijzonere ontwikkeling van een merk en supermarkt
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
ik weet niet of ze bij de aldi ook service hebben? mischien als je terug gaat kun je wel een reep chocolade mee krijgen als service ;)
Nee maar daar kan ik bewust voor kiezen. Een "reserve" boormachine kan ik bij mn Pa wel lenen en kleine reparaties doe ik zelf.
Service is leuk, daar betaal je ook voor, soms kies ik daarvoor, maar laatst was ik bij Baptist en daar ging een van de medewerkers gezellig met een klant en een bakje chocolade zo'n 45 minuten aan de "stamtafel' over houtdraaien zitten keuvelen. Dan denk ik... dat zit OOK in de prijs van mijn ...machine.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Voor het verschil dat mijn 'lokale leverancier' rekent of de Aldi kan je zo een ding makkelijk huren
Zeker als je meerdere machines koopt over een x periode, ze gaan nooit allemaal stuk natuurlijk
Ik kom ook geregeld bij lokale leveranciers, maar als het te veel uitmaakt koop ik toch elders, kan het maar 1x uitgeven en dan heb ik liever meer dan minder voor mijn geld
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Ook ik heb een vaste gereedschap leverancier. Klein familiebedrijf met een eigen officiële reparatiewerkplaats voor een aantal gerenommeerde merken.
Ik kwam er eens binnengelopen toen de eigenaar uit de repa-werkplaats kwam om mij te helpen en was een beetje van de kaart omdat hij net een importeur aan de lijn had gehad.
Wat was het geval: hij had een accuboormachine ter reparatie aangeboden gekregen. Toen ie het apparaat opengeschroefd had zag ie tot zijn verbazing een aantal onderdelen die hij nog nooit eerder gezien had. Maar eens bellen met de importeur, die met het schaamrood op zijn kaken moest toegeven dat hij een bouwmarkt uitvoering op zijn werkbank had liggen. Alles wat maar enigszins goedkoper uitgevoerd kon worden was goedkoper uitgevoerd. Kunststof delen i.p.v. staal. Waarom? De bouwmarkt wilde graag een serieus merk in het assortiment, maar dat moest wel voor een bepaald maximum bedrag.
De machine leverancier wilde uiteraard wel leveren, want: grote aantallen!
Om aan de prijs van de bouwmarkt te kunnen voldoen moest er o.a. een doos kunststof lagertjes ingezet worden. Men nam het risico dat iemand die een machientje kocht bij de bouwmarkt, na het ophangen van het schilderijtje zijn accuschroefmachine waarschijnlijk nooit meer aan zou raken en dus ook niet kapot zou gaan.
Wel lekker omzet maken. Tot die ene bouwvakker er de hele dag mee op de bouw mee bezig was en het ding het begaf.
Ik mocht het binnenwerk van de accuboor zien en wist toen wel dat ik bij de bouwmarkt nooit een stuk elektrisch gereedschap zou gaan kopen.
Maar voor dat ene schilderijtje is het een prima oplossing.

Groet Paul
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Gewoon eens kijken naar het typenummer...zegt veel. Ik zag een model van een befaamd merk in een winkelketen.. whow .. pak beterkoop. Heb ik toch geen smartphone zeker en 4G .dus ik snel op hun site kijken en daar stond dat type niet opgelijst.. ra ra. Niet gekocht natuurlijk...
Viva mobiel internetten.
Jos
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Dat gebeurt al zeker 15 jaar. In eerste instantie met Mikata, maar ook het Bosch Blauw uit de bouwmarkt voelt minder degelijk.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
ik snel op hun site kijken en daar stond dat type niet opgelijst
Dat zegt niet alles, dat doen "witgoedboeren" als BCC, Harense Smid, en Mediamarkt ook. Die laten bij een fabriek een serie maken met een speciaal typenummer, zo kunnen ze onder de "laagste prijsgarantie" uitkomen. Gelukkig kennen we in NL behalve fabrieksgarantie ook wettelijke garantie.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, ben een aantal jaar afdelingsleider geweest bij mediamarkt, daar word niks speciaal gemaakt, er word scherp ingekocht
Wellicht dat fabrikanten speciale modellen in het leven roepen en maken maar het word zeker niet op bestelling gemaakt, dat is echt larie
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Niet dat ik zo vaak bij de Aldi kom, en de folder krijg ik ook niet, maar in België heb ik nooit deze merken gezien.
Wat betreft uitvoeringen weet ik uit het verleden dat voor kranen van Grohe er effectief andere uitvoeringen werden verkocht in de DHZ en aanverwanten dan die in de vakhandel. Onderdelen van deze kranen waren niet verkrijgbaar.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, ben een aantal jaar afdelingsleider geweest bij mediamarkt, daar word niks speciaal gemaakt
Harense smid, die had Miele machines met types die je nergens anders kon krijgen.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Haha ik ben de DeWalt fan die Bosch Blauw vorige maand ten grabbel gooide toen deze bij Aldi aangeboden werd. Tot mn schrik zag ik net de folder en wilde al een topic starte. Pierce Brosnan was me voor.. anyway hoe slecht ik de zaak marketingtechnisch ook vind, die
haakse slijper ga ik zekerrr pakken. En die 10,8 v boor miss ook wel..

edit: die boormachine is volgens mij dezelfde als deze: https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Ken...gclsrc=aw.ds&dclid=CKHXxeeywNICFdmXdwod0z0NkQ

das wel gek want is dezelfde prijs.... die slijptol is wel goedkoper overigens.

extra edit: deze heeft zelfs 10.8 2ah ipv 1.3ah en zit een lamp
bij voor 20 meer:

https://www.mastertools.nl/dewalt-d...-lamp-dcl508?gclid=CI-tx5G0wNICFc-6Gwod9rQGFg
 
Laatst bewerkt:

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Zelfde als basronin ben ik ook gaan googlen. Ik kan het type nummer niet zien bij de aldi, maar als je kijkt bij andere aanbieders scheelt de prijs niet veel en als het wat duurder is een grotere accu hebt
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
542
319
Ik ben vooral benieuwd naar de zaagbladen, 4 euro per stuk.
Er staat helaas nergens enige info over die dingen. 'Past op de cirkelzaag'. Die grijze cirkelzaag die aangeboden wordt (ook zo'n Duro pro ding?) heeft een 190mm blad.
Maar welk asgat erin zit is nog een raadsel...
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Harense smid, die had Miele machines met types die je nergens anders kon krijgen.

Dit zijn bestaande modellen met een eigen naam en nummer, expert had ze destijds ook. Het werkelijke type nummer staat op het type plaatje in de deur. Dit nummer heb je dan ook nodig om onderdelen te bestellen.

Als jij er 500 afneemt heb je ook de mogelijkheid om ze een eigen naampje te laten geven😛

Groeten,
Patrick
(Witgoedmonteur voor de kost😎)
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Niet dat ik zo vaak bij de Aldi kom, en de folder krijg ik ook niet, maar in België heb ik nooit deze merken gezien.
Wat betreft uitvoeringen weet ik uit het verleden dat voor kranen van Grohe er effectief andere uitvoeringen werden verkocht in de DHZ en aanverwanten dan die in de vakhandel. Onderdelen van deze kranen waren niet verkrijgbaar.

Mathieu,
blijkbaar gaan ze Bosch Blauw verkopen via de Gamma
ps de toestellen via Gamma.be website zijn wel terug te vinden op de site van Bosch
Jos
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
Heb een keer van die zaagbladen gekocht, was een set van 3. 1 keer mee gezaagd, toen alle 3 weggegooid.......

je hoeft er niet het beste van te verwachten. 1 keer een vuil klusje met spijkers en zand daar is hij goed voor.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.