Hoe heet dit?

allostatic

Nieuw lid
14 jan 2016
15
0
Goedemiddag allemaal,

Hieronder een foto van twee stammen/stukken hout. Kunnen jullie mij vertellen wat voor soort hout dit is? Is dit eerst in de zee geweest en ergens aangespoeld of is dit een specifieke soort. En ook belangrijk, waar valt dit te krijgen? Ik wil er meubels mee maken namelijk.

Hoor het graag!

A

Woodi.jpg
 

DrMeXX

Nieuw lid
3 mrt 2016
17
0
Dat is Java hout. Wordt gebruikt voor speelbomen/speeltjes voor papegaaien.
Het hout is afkomstig van koffiebomen. Het is kei hard en erg duur.
 
Laatst bewerkt:

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Javahout is koffiehout volgens mij, andere naam, zelfde beestje. Antwoord ook op de vraag in mijn opzicht. Mijn papegaai had hier een zitstok van.\
Is trouwens snoeihard hout, zodat de papegaai de stok niet zo snel sloopt.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Uit ervaring kan ik je zeggen dat blauwe regen / Wisteria een vrij grove houtsoort is, met grote open porieën en zeker niet keihard. Als deze keihard zijn, dan is het geen blauwe regen.

Hoi Jurriaan,

Ik kan een vers stuk Blauwe regen met een diameter van 15cm, 1meter lang krijgen.
Is dit hout geschikt om er kleine vaasjes of theelichthouders van te maken ? ik kan geen foto vinden waar een doorsnede van een stam is te zien.

Peter
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Peter, gewoon dat stuk aanpakken en gaan draaien.
Zo zou ik het doen.

Op de foto is beslist een Wisteria
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Peter, gewoon dat stuk aanpakken en gaan draaien.
Zo zou ik het doen.

Op de foto is beslist een Wisteria

Ja.... ik begrijp je reactie, Maar ik moet er een stukje voor rijden en wil eigenlijk graag weten of het wel waard is.
Maar misschien moet ik het gokje maar wagen.... kan ik naderhand wel zeggen "hahaha, weet je nog toen ik..... enz. enz."

Ik zal op de draaiers afdeling later een nieuw bericht plaatsen met enkele foto's

Peter.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.