DIY Woodpeckers mini scraper

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Dit weekend leerde ik over het bestaan van de mini scraper van Woodpeckers:



Leek mij op het eerste zicht een klein, handig dingetje.. Wat naar hun normen niet eens zo gek duur is. Maar aangezien even een vrij moment had en alle benodigdheden toch al ergens had rondslingeren, besloot ik om iets gelijkaardigs in mekaar te stoven.

Een stukje europees noten, een M5 bout + rampamoer en een wisselmesje van de lakfrees later was ik weer een handig tooltje rijker:



Een schraapstaal met een rechte of een scherpe hoek werkt misschien even goed, of zelfs beter? Maar aangezien ik er (nog) geen heb was de keuze snel gemaakt :)
 
P

Pel

Guest
Heel inventief Petrolhead, weer enkele euro's uit gespaard.

Groet Pel.
 
D

DervishD

Guest
Dit is de schraper die ik al bijna 20 jaar gebruik. (productnummer 28-617)
Stanley-28-617_2.jpg

Ik gebruik 'm als krabber voor het verwijderen van lijm of lak maar ook als schraper om hout te verwijderen als ik bv een hoeklijst vlak moet maken met de rest. Het is gewoon zo'n makkelijk stuk gereedschap. Een nieuw mesje kost maar €2,50 en heeft twee kanten om te gebruiken. Ik gebruik er gemiddeld 10 op jaar basis dus ik ben er per jaar gemiddeld maar €25 aan kwijt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik kende de bovenstaande krabbers/schrapers nog niet, de brede varianten maken het meteen heel wat handiger om resten rond lijmnaden op vlakke panelen weg te halen. De extra vormpjes bij de Bahco set lijken me vooral een leuke toevoeging. Ik ga denk ik de peer- en druppelvorm gaan bestellen, bedankt voor de tips!
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Je kan ook deze beitelset gebruiken om lijmresten etc. weg te halen uit naden en hoeken.
Werkt bijzonder handig.
beitel.jpg
Geen idee wat ze kosten of hier te koop zijn.
Deze set heeft iemand uit Australië voor me meegebracht als cadeautje :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.