Tijdschrift Fine Woodworking

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Op grond van al jullie informatie en tips heb ik zojuist het archief van FWW besteld. Mijn abonnement van Furniture and Cabinetmaking loopt in juni af.

Allen bedankt.

met vr.groet,
klaas0639
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Het is beslist geen miskoop, in tegenstelling zelfs. Het is verrassend hoe actueel de oudste FWW nog is. De plaatjes zijn misschien zwartwit maar het blijft toch vooral techniek en niet de tools die er toe doen. In sommige zaken zie je ontwikkeling zoals bij het slijpen van beitels. De eerste FWW spreken nog over oliestenen maar die verdwijnen door de serie naar de achtergrond. Ook veiligheid wordt gedurende de reeks belangrijker en verder blijken moderne machines helemaal niet zo modern te zijn. Dus de eerste FWW is niet eens echt gedateerd als je het over de feitelijke inhoud hebt en wat een mooie werkstukken zijn er in de loop der tijd gemaakt... Nee, ik heb geen enkel belang in FWW en nee ik heb niet betaald voor het archief. Ik ben alleen een enthousiaste amateur houtprutser.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.