Speelgoed maken

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Ik ben pas bezig met hout bewerking en probeer meestal speelgoed te maken.

mijn laatste werk is een motor. Nog een beetje schuren en dan is hij klaar.
ik ga meestal op zoek naar afbeeldingen en ga die met een schaalverdeling uit meten om zo een beeld te krijgen en vervolgens te maken.
 

Bijlagen

  • IMG_0754.jpg
    IMG_0754.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 243
P

Pel

Guest
Mooie Harley, ik denk dat als je hem van massief hout maakt dat hij nog mooier zou zijn, hoe groot is hij?

Groet Pel.
 

mcbons

Actieve deelnemer
8 sep 2015
251
4
Landgraaf
Het is ongeveer 22 cm lang.

aan welk massief hout denken jullie?
er zijn hier weinig houthandelaren in de buurt
 
P

Pel

Guest
Eiken of beuken is makkelijk te verwerken, maar je kunt ook verschillende houtsoorten gebruiken, in wezen kun je dit maken van afval hout, ga eens naar een meubelmaker in de afvalbak kijken.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Thymen, sta je niet zo bij stil maar meubelmakers zijn dun gezaaid, maar hij kan ook naar een houtbewerker gaan, bijvoorbeeld een deuren of keukenboer die met hout werkt, kortom iedereen die met houtbewerken bezig is.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Inderdaad Thymen, sta je niet zo bij stil maar meubelmakers zijn dun gezaaid

Pel; zeker als ze tegenwoordig in de afvalbak belanden. :p

mcbons; ik vind 'm prachtig gemaakt!
Elk massief hout is prima.
Haal anders via marktplaats of de kringloop een oud tafeltje op, soms gratis als je geduld hebt en anders misschien voor 10 euro of zo.
Geef je oud hout ook weer een mooie nieuwe bestemming.
Ook leuk is als je licht en donkere houtsoorten gebruikt zoals deze bijv; https://sodaklady.wordpress.com/category/wooden-toys/
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Leuk en heel mooi. Ben benieuwd naar andere projecten en zeker als er een bouwverslag met foto's van gemaakt wordt.

Wat betreft hout: je kunt ook eens kijken naar wat soorten kachelhout of sloophout. Bedrijven die kunststof ramen plaatsen moeten vaak ook oude houten kozijnen afvoeren. Het kan leuk zijn om in zo'n project met meerdere onderdelen bepaalde onderdelen van lichter of donkerder hout te maken. Wat details dus, en daar heb je vaak geen grote stukken voor nodig.
 
Laatst bewerkt:

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
527
48
Groningen
Ziet er tof uit! Contrasterende houtsoorten zou misschien ook mooi zijn, noten en essen oid, volgensmij vaak gebruikt in schaakborden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.